regelaar switch

• Topicstarter Topicstarter Titus19
  • Startdatum Startdatum
T

Titus19

Guest
Hoi iedereen
ik ben nieuw hier maar heb gelijk al een vraagje.
Ik heb een Protech 35 MPC ECO regelaar waar 2 draadjes uitkomen die naar de ON/OFF switch gaan. Nu het volgende: op de switch zitten 3 contact puntjes, en er worden er dus maar 2 gebruikt. Zou ik aan die derde (en de 1e of 2e) een laadkabeltje kunnen maken zodat als de switch op OFF staat ik daarmee de accu (die verbonden is met de regelaar) op kan laden?
Ik zou dat graag van iemand willen weten, voordat ik een 35 euro regelaartje naar god help :(
Iemand?

Groeten Titus

zou wel kunnen maar of het handig is...... kun je beter gelijk van de accu 2 extra draadjes laten lopen die je dan als laadkabel gebruikt.

Wartexx zei:
zou wel kunnen maar of het handig is...... kun je beter gelijk van de accu 2 extra draadjes laten lopen die je dan als laadkabel gebruikt.
ok maar kun je dan niet je regelaar verknallen als je de accu met een hoog amperage laadt?
Het idee is namelijk dat ik niet steeds de kap eraf hoef te halen als ik m'n accu wil laden, en omdat er bij een andere switch van mij er zo'n laadkabeltje uitkwam hoopte ik dat het hiermee ook zou kunnen.
Weet iemand of dat kan?

gr. Titus

Er zit toch een schakelaar tussen de regelaar en accu? :?
En heb je nooit gelezen da je de accu altijd uit het voertuig moet halen als je hem laad? :wink: nee ik denk dat je beter gewoon de kap eraf kunt halen dat is ook veel beter het laden duurt toch lang dan kun je best even 30 seconde die kap erop doen. :P

Ik zou dat niet doen, je gaat dan spanning zetten op de regelaar op een manier die niet de bedoeling is. Omdat er dan een extra circuit aan je lader hangt zal die ook geen juiste informatie hebben over de laad status van de accu.

ik zou het niet doen want het wil ook niet !!!
dat schakelaartje is er alleen voor om je ontvanger uit te zetten .
dus de bec kant van je regelaar die 5 volt levert .
daar kun je niet je accu mee opladen omdat er nog veel elektronica tussen zit .
en het is altijd nodig om de accu los van je regelaar te halen als je hem niet gebruikt.
de accu kan anders wel eens voor brand zorgen als de regelaar een keer kapot gaat.
groeten wiebe.

De fout die door vele enthousiaste thuis-knutselaars wordt gemaakt is, dat men denkt dat je met een ON/OFF schakelaar een apparaat "totaal" uit of aan zet, maar in de meeste gevallen koppelt of ontkoppelt men een bp stuur of aanstuur sectie in een schakeling "los" die weinig stroom vraagd en dus met een minder zware schakelaar kan volstaan.

Dit is ook het geval bij een regelaar, als je de bedrading bestudeerd kan je denk ik zelf wel tot deze conclusie komen, gezien de dunnen draadjes die naar de schakelaar leiden. NIET DOEN DUS.

In dit geval zal het je hoogstens 35euro kosten, ga je op deze wijze knutselen met apparaten die op het lichtnet zijn aangesloten [tv, radio ed] denkend dat je met de ON/OFF schakelaar het apparaat "totaal" uitgeschakeld heb, dan zou ik eerst maar eens met een "warme hand" afscheid gaan nemen bij de gene die je na staat en die je na laat, ZEKER NIET DOEN DUS.

Je mag ook niks tegenwoordig :wink:

m.vr.gr. Per.

Back