regelaar van 25A voldoende voor de trex se?

• Topicstarter Topicstarter Haevik
  • Startdatum Startdatum
H

Haevik

Guest
Aangezien mijn standaard regelaar (Align 35A) op weg is voor herstelling naar taiwan vlieg ik momenteel even met een regelaar van 25A (eveneens van Align). Mijn vraag is nu of dit een geschikte regelaar is om 3D te vliegen (throttle staat op 90%). Want zeker nu bij dit koude weer merk ik precies dat hij wat moeite heeft. Welke regelaar heb je dan eigenlijk minimaal nodig om 3D te vliegen met de t-rex?

Je verteld niet om wat voor motor het gaat ;)

In principe is het aan de krappe kant, als het tijdelijk is zou ik ervoor kiezen om de pitch wat terug te draaien. Bijvoorbeeld 8 graden pitch en dan gewoon in het swash menu van je zender. Om 3D te vliegen is hij zeker niet geschikt, dan moet je toch echt naar een 35 amp toe. Als je het verder bij rustig rondvliegen houd en geen gekke climb-outs doet moet het goed gaan, zeker als je wat minder pitch erop hebt. Throttle gewoon laten staan, het liefst zelfs op 100%, dan functioneert de regelaar optimaal.

Die gebruikt ook al snel zo'n 30 amp (mischien ietsje minder), en is ook afhankelijk van welk tandwiel je op de motor gebruikt natuurlijk. In dit geval zeker geen 13 tands op de motor gebruiken.

Gewoon mijn bovenstaande advies opvolgen en dan moet het wel goed komen ;)

Met de 13tands pinion trek ik maximaal 32 ampere piek. Een goede 25 ampere regelaar zal dit dus waarschijnlijk wel aankunnen, maar om het zeker voor het onzekere te nemen (zeker met de Align 25a regelaar) zou ik inderdaad de 11 tands pinion gebruiken en niet te lomp vliegen.

T-rexvlucht1.JPG

Cheers,

Richard

Als bij die 25AMP Align regelaar het koelelement nog OP de krimpfolie zit geplakt dan zou je de orginele krimpkous kunnen verwijderen en het koelelement met een beetje thermische pasta en een nieuw stukje krimpkous (waar je na krimpen een gat in snijdt) op het aluminium plaatje kunnen monteren, vrijwel zeker dat de regelaar het samen met bovenstaande tips betreffende het pinion dan wel aankan.

Groeten, André.

Ik vlieg de 25 amp regelaar met 13t en 10graden pitch.... maar dat is wel bij low timing (werkt trouwens erg goed) en geen volgas. Dit is leuk voor rondvliegen en lichte acro, maar hij werd nog niet echt warm dus er kan meer uit gehaald worden.

Back