Regelaar van Trex 600 plots bloedheet

Ik vlieg nu al een tijdje met de Trex 600 met een funkey bell 222 romp en ik heb ineens last van een bloedhete regelaar, waar zelfs de krimpkous zo gekrompen is dat die er is opengescheurd.
Ik vlieg met 6s lipo 4900 Mah van Flightpower.
Ik heb wel de throttle/pitch curve veranderd ( meer gas dan pitch), maar ook niet dramatisch veel.

Heeft iemand die ervaring ook met de regelaar van de 600?

probeer hem eerst eens terug te zetten, en kijk dan eens wat er gebeurd.

Zit er geen extra weerstand ergens in de aandrijving?

Gascurve staat bij hoverstand op 85%
Pitch is lineair
Ik heb de gascurve aangepast omdat mijn rotorkopspeed te laag was om met de romp te vliegen. Misschien is 85% iets teveel gevraagd van het goede!?

Ik zal hem eens terug zetten op 50%, kijken wat die doet.

In ieder geval bedankt voor de reacties

De hover-throttle stond in de zender op 0% en heb ik in eerste instantie op 85% gezet.
Rotorspeed was daarna goed en de heli hing eindelijk stabiel in de hover.
Wel was mijn regelaar aan het smelten:)

ducharry,
wanneer werd nu "ineens" de regelaar bloedheet? Je gebruikt een Bell 222 scale romp, was eerder dan met de standaard romp de regelaar niet heet? Kan dan wellicht ook komen doordat de heli nu een stuk zwaarder is geworden, dan heb je gewoon meer power nodig en wordt alles warmer, regelaar en motor.......................
Verder is het inderdaad beter (vooral voor de regelaar) om de regelaar wat verder uit te sturen en de belasting van de motor wat minder te maken, dus bij heli's is dan vaak de betere instelling:
gascurve van de regelaar wat hoger en de pitch wat minder. Ook is een goed gekozen vertraging tussen motor/rotor erg belangrijk.

Laatst bewerkt:
Dat was mijn bedoeling ook om het meer throttle uit te sturen, maar ik ben er inmiddels achter wat ik fout heb gedaan.

Ik heb een fc16 zender en daar kan je niet zomaar de throttlecurve veranderen met de stick op nulstand. En dat wist ik niet.
Je moet eerst de stick op hoverstand zetten en dan kan je de curve veranderen.
Bij het eerste beste weer ga ik dat dan ook meteen doen.
Mijn rotorsnelheid was gewoon veel te laag om al dat gewicht omhoog te krijgen en met een nieuwe 4900 accu vloog ik natuurlijk veel langer dan mijn oude uitgewoonde pakketten en zodoende wordt de regelaar na een 8 minuten vliegen een soort van ernstig warm:)

Bedankt voor alle reactie's

En nu maar hopen dat het probleem daar in zat:)

Back