Regelaar voor 2kg model en 6xS3172SV

Ik ben mij voor mijn nieuwe model aan het orienteren op de spullen die er in moeten en vraag mij het volgende af.

Ik las dat het verstandig is om te wachten met het kiezen van motor en akku tot het model af is en het zwaartepunt bepaald kan worden. Dat zal ik ook doen.

In het model komt een 3s (misschien 4s, maar ik denk het niet) aandrijving. Het model heeft 3,5 spanwijdte en krijgt hopelijk een vliegewicht van rond de 2 kilo. De besturing wordt Futaba s-Bus met 6 S3172SV Servo's.

Was het zelf even vergeten :cool: maar gelukkig werd ik er op gewezen dat de boordspanning ongeveer 7V moet zijn.

Ik zoek hiervoor een regelaar met een goede BEC die de 6 servo's aan kan. Hopelijk kan de stroom wat lager zijn door de hogere spanning.

Ik ga er vanuit dat een aandrijving van max 400Watt ruim voldoende is en ik dus op 3s bij volgas zo'n 35 tot 40A zal gebruiken voor ongeveer 20 tot 30 sekonden per stijgvlucht.
Regelaars tot nu toe:
Castle Creations Edge Lite 50
Robbe Roxxy Smart Control 940-6SV ( met telemetrie! :D, zou het doosje er om weg gehaald kunnen worden?)

Ik heb graag advies.
:D

Ik heb zelf 2 Castle Creations Edge live 50 in mijn F5J Xplorer liggen. Perfecte regelaar en kan ook helpen bij de keuze van prop, motor en accu selectie. Namelijk regelaar neemt alle info op tijdens gebruik. Tevens heeft deze een krachtige bec die via de software is in te stellen tussen 5 en geloof 8 V. In mijn andere Xplorer (F3J) heb ik een jeti mezon regelaar met telemetrie liggen. Deze is voor F5J begrippen veel te zwaar, maar wel telemetrie...

Ik hoop dat Castle creations hun regelaars met een software update telemetrie opties geeft voor bv futaba, jeti enz.

Blacquièrdinges

Als je alleen met BEC wilt vliegen dan zul je een regelaar nodig hebben waarvan je de BEC spanning kunt instellen. In dat geval is de Kontronik Koby 55 LV regelaar een optie, of de Castle Creations Edge Live50 die Robert aangaf.

Vlieg je met een losse ontvangeraccu. B.v een 2S Lipo dan is elke regelaar tot max 60 amp een optie

je kan ook ookvoor een losse BEC gaan :

Hobbyking YEP 20A HV (2~12S) SBEC w/Selectable Voltage Output

40274.jpg

Waarom een bec?

Als je ook je ontvanger het aan kan, gewoon rechtstreeks aan een kleine lipo.
Had een 2S lipo van 600mAh met een gewicht van 30 gram *).

Regelaar natuurlijk alleen de puls op de ontvanger aansluiten. Met kleine accu kan je makkelijker spelen met SP en geen zorgen over de kwaliteit van de bec.

Nadeel, je moet 2 accu's laden. Voordeel ingeval van telemetrie heb je betrouwbaar(der) info over de status van je ontvangeraccu.

Super simpel.

Johnny

*) Wil ze meenemen naar de winterwedstrijd, gratis af te halen, liggen te verstoffen. Geen garantie over de kwaliteit natuurlijk.

johnny

Ik wil inderdaad ook graag met BEC vliegen. Gewoon geïntegreerd in de regelaar.

De Jeti menzon is inderdaad wel erg zwaar, 120gram?

Dus:
Castle Creation Edge Lite 50
Robbe Roxxy Smart Control 940-6SV
Kontronik Koby 55

Bij de Koby regelaar kun je als backup nog een extra kleine ontvangeraccu op een lege plaats op je ontvanger inpluggen mits hij ongeveer dezelfde voltage heeft als de BEC van de Koby regelaar.

Het de Roxxy geworden.
Mooi ding.
50 Gram op mijn weegschaal, met alle kabels is niet heel gek naar mijn idee.
Instelbare 5A BEC tot ruim 7V
Telemetrie voor stroom, spanning, verbruik en toerental.
Prima.
:-)

Back