regelaar wanneer opnieuw instellen

• Topicstarter Topicstarter -Johie-
  • Startdatum Startdatum
J

-Johie-

Guest
mijn regelaar moet heeft gen atuomatische instelling en je moet als je een ander motortje aansluit ff opnieuw afstellen. tenminste dat had ik toen ik van een std 540 type motor naar een 17x2 ging. maar mijn vraag is nu wanneer moet je nog meer opnieuw afstellen? bijvoorbeeld ook als je je motortje vertimed hebt of nieuwe koolborstels? wanneer allemaal?

De vraag is WAT MOET JE BIJ DE REGELAAR INSTELLEN? Als je alleen het aantal cellen en het al of niet gebruiken van de rem en of de achteruit moet instellen zal je niets hoeven te veranderen als je iets aan de motor veranderd. Je moet natuurlijk wel de instellingen veranderen als je de accu veranderd. Bijvoorbeeld van 6 naar 7 cellen of zo.

Bij mij hoef je alleen maar de regelaar op de ontvanger af te stemmen , vooral omdat ik 70% vooruit heb en maar 30 achteruit. Dan kan ik er nimh en nicd accu's 280, 400 of 540 motoren aanleggen hij doet het allemaal.

nou toen ik met een std 540 reed en toen een 17x2 aansloot moest ik hem weer opnieuw instellen. je moet hem ff
in neutraal laten staan knopje indrukke
ff volgas houden en dan knopje indrukken
en ff fullbrake houden en dan weer knopje indrukken
dan is de setup klaar. maar dit heeft dus niet alleen met de ontvanger/zender te maken want hij kon niet rijden als ik hem niet opnieuw instellde en nu vraag ik me dus af of dat ook is als je je motortje bv opnieuw vertimed hebt ofzo

Volgens mij heeft de regelaar niks te maken met het aantal Turns dat een moter heeft want de moter zit niet eens aangeslotewn tijdens het instellen.
De regelaar kan moeilijk ruiken wat je er aan gaat doen dus dat is onzin volgens mij.
En verder is het enige wat een regelaar volgens mij doet spanning (of stroom een van de 2 weet niet welke ) geven en hij hoeft toch niet te weten wat voor moter je eraan legt? dan zou je hem ook opnieuw moeten instellen als je een andere vertanding gebruikt want een zwaardere vertanding is in princiepe hetzelfde als een moter met minder turns ze belasten de regelaar namelijk bijde meer. :roll: maar dit is wat ik erover denk :roll:

ik wil je wel geloven maar ik snap dus dus niet hoe het kan dat ik niet kon rijden nadat ik me 17x2 aangesloten had.... hij doet het nu voorderest prima hoor! maarja ik vraag het me dus af

Misschien niet goed aangesloten? moest eerst het fabricage vuil er even uitgeschut worden ? weet ik veel :lol:

oke dan ga ik er vanaf nu uit dat het in principe niet uit zou moeten maken

Back