Regelaar wordt heet!

Hans; Ik ben bezig met lessen. Moet nog een keer samen vliegen en dan mag ik voor mijn brevet. Het zal in het begin dan ook wel lastig zijn om de Fox lekker te laten vliegen, maar heb nog meer vliegtuigen om mee te leren. Dit is puur een fun vliegtuigje en ook om te leren hoe het werkt met elektro vliegen e.d.

Ron;
DSC05467.jpg

Die rode en zwarte draad komen dan aan de lipo.
Ik kan de lipo ook direct op de ontvanger aansluiten, maar dan heeft dat het zelfde effect.

Ik zal de FAQs eens doorlezen en naar andere draadjes van de Fox zoeken! ;)

Peter

Doe eerst in ieder geval eens alles even isoleren. Anders ga je hoe dan ook binnenkort rook zien.

NIET DE LIPO DIRECT OP JE ONTVANGER AANSLUITEN!!!!!

Die kan maar 6 volt hebben. 2 of 3S lipo is dus al te veel.

BEC wordt wel vaker warm maar heet mag hij niet worden.

Als je een lange tijd de regelaar zonder signaal van de ontvanger laat bliepen wordt hij ook heet.

Zo heet dat de krimpkous smelt is niet goed. Al helemaal niet als er geen servo's actief zijn of de motor draait.

Close-up fototje van het te warme onderdeel kan ook wel helpen om hier neer te zetten.

D.Knoppers; De regelaar wordt echt heel heet.. Had al bijna een blaar op me vinger.. Er is een klein stukje van de krimphoes gesmolten.

Links: bovenkant
Rechts: Onderkant
DSC05469.jpg

Peter

Op de linkerfoto heb je de microprocessor omcirkeld, die hoort zeker niet heet te worden. Op de rechterfoto vermoedelijk de BEC omcirkeld (battery eliminator circuit, maakt voedingspanning voor ontvanger en servo´s uit aandrijfaccu), durf het niet met zekerheid te zeggen. Op die foto is rechtsonder ook krimpkous van 1 van de 2x3 stuks vermogensFETs gesmolten, evenals bij zijn lowside collega aan de andere kant van de print.
Niks meer aansluiten. Mochten we er hier op het forum niet uitkomen dan alles mee nemen naar club en daar laten checken.

Niet vergeten de drie soldeerverbindingen tussen regelaar en motor te isoleren met krimpkousjes! Ik kan nu even niets beters verzinnen dan dat die draden kortsluiting maak(t)en maar het lijkt me ook weer onwaarschijnlijk dat je daar niet bij stilgestaan hebt.

Bij welke club vlieg je?

Neem ook je locatie op in je profiel, dan kan iedereen het altijd zien. Misschien woont er wel een forumlid vlak bij je (handel, hulp, gezelligheid).

Laatst bewerkt:
Ron; Op de rechter foto is rechts onderin ook een stukje plastic weg inderdaad.. Het zijn niet de verbindingen met de motor.. Bij de aansluiting lagen die niet tegen elkaar.

Maar volgens mij is de regelaar nu dood.. Ik ga wel naar een andere zoeken in het Multiplex Fox draadje!

Ik vlieg bij modelvliegclub Klazinaveen. Locatie inmiddels toegevoegd.

Iedereen bedankt voor de informatie en het mee denken!:thumbsup:

Mvg, Peter

Toch iemand er live naar laten kijken/meten, als je een denk- of aansluitfout gemaakt hebt, zul je die dan niet nog eens maken. Zou zonde zijn van de tweede regelaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back