regelaar ?

• Topicstarter Topicstarter Pjotr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotr

Guest
ik ben opzoek naar snelheidsregelaar geschikt voor 12 volt en ongeveer 10 a 20 amp die je vooruit en achteruit kunt regelen en dan niet 100/80% maar 100/100% dus 100%vooruit en 100% achteruit en er moet geen remfunctie op zitten het is namelijk voor een boegschroef van een boot.
is er misschien iemand die een weet :?:

je hebt de weg naar deze site gevonden zie ik, welkom hier. ze weten hier vast wel een oplossing voor, misschien handig om er ff bij te vermelden dat het hier een boegschroef betreft, toch???

grtjzz sander (TH)

Wow Pjotr,

10 a 20 A voor een boegschroef vindt ik nogal wat.
Wat voor boot ga je bouwen dan?

Ik kijk voor dit soort spullen altijd eerst even in de Conrad gids.
Maar een boten regelaar (dus zonder rem) voor deze Amperages zie ik zo snel niet.

Wim

ik ben bezig met de remdertiturm van robbe en ik heb er twee boegschroeven in gebouwd èèn voor en èèn achter. :lol: ik heb helaas nog geen foto :( en wat de ampers betreft ik vind dat een regelaar wel wat over mag hebben

Pjotr,

Het ligt natuurlijk aan de moteren die je in je boegschroef stopt. Weet je al wat voor vermogen die trekken?

Wil je dan 1 of 2 regelaars?
Als je er 2 neemt, kun je zelfs dwars varen!
Je hebt dan minder vermogen per regelaar nodig.

Wim

de ene motor is een speed 600BB turbo en de andere een speed 500E en ik denk dat het maar op twee regelaars moet want dan is hij wet beter te besturen omdat de boegschroeven heel erg verschillen
de voorste werkt met een schroef en de achterste met een soort lepeltje.

ik heb onder "scheepsmodelbouw" index "werkschepen" onderwerp "ervaring en tips met zelfbouw boegschroef gevraagd" ook al wat uitgelegt ik zou zeggen kijk hier eens

Back