regelaars doen tegenover gesteld??

Hallo, ik heb vorige week bij RC Gekko twee regelaars en binnenlopers gekocht, moet zeggen goede service. Maar nu heb ik probleem met de regelaars. De ene gaat op de rem de ander niet. Als ik met de beepjes via de stick dit wil instellen dan wordt het omgekeerd. De regelaar welke eerst op de rem stond gaat er nu af maar de andere net omgekeerd en gaat dus weer op de rem. Ik zit dus elke keer met een esc met rem en de ander esc zonder rem! Wie heeft een tip en of oplossing voor dit probleem, hoe pak ik dit aan??

laat me raden, ze staan beide met een y-kabel op het throttle kanaal ?
dan moet je de ene die goed staat afkoppelen dan diegene die verkeerd ingesteld is programmeren en dan ze allebei pas terug aankoppelen en testen ...

Goed geraden, ik ga het direct doen. Ik had dit natuurlijk zelf ook kunnen bedenken, maar ja soms heb je even een zetje nodig.
THanks...

Ze werken nu het zelfde, alleen gaan de motoren pas gaan draaien als ik meer dan een kwart gas geef.

** ook opgelost, trim mem ingesteld **

Laatst bewerkt:
throttle omhoog trimmen is de makkelijkste optie

goed zo!!! zelf gevonden!!!

Ja het lukt me zelf ook wel eens :)

maar volgende probleem dient zich aan en die weet ik niet zo één twee drie op te lossen.
Als ik vol gas geef gaat 1 motor voluit en de andere zakt in?? Is alleen bij volgas, zodra ik wat minder gas geef is dit over. Misschien de accu? Ik heb er een 3S 2200 25C in. Zou dus 55 amp aan moeten kunnen. Op mijn osd lees ik af dat beide motoren volgas samen 18 amp trekken.

mischien moet je in plaats van te trimmen even je nulpunt instellen?

had namelijk hetzelfde en toen kon ik dat verhelpen door het nulpunt in te stellen.
mischien dat ze daardoor ook niet gelijk lopen omdat ze van elkaar afwijken?

greets,
jarno

mischien moet je in plaats van te trimmen even je nulpunt instellen?

had namelijk hetzelfde en toen kon ik dat verhelpen door het nulpunt in te stellen.
mischien dat ze daardoor ook niet gelijk lopen omdat ze van elkaar afwijken?

greets,
jarno

Ok, kun je me vertellen hoe ik dat nulpunt kan instellen?

Gebruikelijke procedure instellen throttle range...

Hallo,

Normaal gesproken (ik heb twee merken regelaars die werken als hieronder):

Zender aan
- Throttle full up, trims voor throttle neutraal.

Model aan
(met beide regelaars aangesloten)
- Regelaar geeft afwijkende startpiep
- Binnen een paar seconden throttle down.
- Regelaar reageert met pieptoon en normale opstarttoon.

Groeten,

Marc

mijn regelaar heeft al 6 instelmogelijkheden dus dan is het al heel anders.

zender aan ---> gas op full -----> wachten tot de regelaar in setupmode gaat.

dan krijg je 1piep tot 6 piepjes voor de gewenste mode die je wil veranderen.

dus als ik de gegevens van je regelaar heb kan ik je wel vertellen welke dingen je moet doen.

let wel: dit geld niet voor alle regelaars sommige hebben maar 1 of 2 dingen die je kan instellen.

greets

Ik kan het merk en type niet vinden :(
Heb wel een handleiding waar in staat wat je kan instellen, is niet veel.
Er staat wel het volgende: Once you setup all the options, wait for 2 seconds, motor will emit corresponding cut-off protection setting, and auto-set the throttle range, then the speed controle is ready to run.

Ik kan het merk en type niet vinden :(
Heb wel een handleiding waar in staat wat je kan instellen, is niet veel.
Er staat wel het volgende: Once you setup all the options, wait for 2 seconds, motor will emit corresponding cut-off protection setting, and auto-set the throttle range, then the speed controle is ready to run.

dat moet het zxijn denk ik dan!

Helaas is het dat niet. Als ik net geen vol gas geef is er niks aan de hand. Vanavond twee test vluchten gemaakt. Bij het doorstarten volgas gegeven en dat is dus geen goed idee want hij draaide direct over rechts weg, gelukkig niets gebeurd. Volgas is niet gelukkig niet nodig, als ik half gas geef dan klimt de twinstar al ontzettend en is genoeg om op te stijgen en bij drie kwart gaat ie als een speer omhoog. Morgen krijg ik een andere regelaar opgestuurd dus hopen dat deze wel 100% is.

Laatst bewerkt:
Nieuwe regelaar ontvangen van RC Gekko. Prima service en alles werkt nu naar behoren.

Laatst bewerkt:
Back