Regelaars voor borstelloze motoren

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de nuttige antwoorden
Het programeren van de regelaar daar had ik nog niet aangedacht maar dat kan natuurlijk ook, alleen heb je dan ook geen controle meer over de BEC spanning, maar zo ver moet ik het niet laten komen.

Dan vroeg Han wat voor model het gaat worden, nu het word de Dornier 228 en wel in de kleuren van de Ned. kustwacht want die vliegt met zo'n kist. De spanw. is 1.55m en als motoren denk ik aan 2 typoon's micro 15/10 op 10 of 12 cellen leverd ongeveer 200 watt dat is samen 400 watt daar moet hij toch mee omhoog willen dacht ik.
Groeten Jan.
 
Hallo Ron,

Ja het klinkt ongeloofwaardig maar ik ben lid van de Model Vliegclub Texel en daar vlieg ik dan 2 maal per jaar.
Dat is niet veel hoor ik je denken maar ik ben meer bouwer dan vlieger.
Vroeger heb ik ook gevlogen bij vliegclub Deelen en in Bemmel.
Daarna heb ik een hele tijd niet meer gevlogen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en wil ik toch nog even Electro vliegen zolang het nog gaat. Ja zo zit dat Ron.
Groeten Jan
 
Ritja,
ik zie dat je een hele tijd geleden al weer bezig was om een Dornier 228 te bouwen.
Ik ben momenteel bezig om de kist van scratch-af-aan op te bouwen: dit betekent tekeningen maken, construeren enz.
Ik heb de hoofdlijnen inmiddels op papier (en in Autocad) zitten, en loop tegen enkele vragen aan:
Welk vleugelprofiel heb je toegepast (ik heb me door iemand laten adviseren om hier een Clark-Y profiel te nemen met een instelhoek van 5:200).
Tevens zou ik willen weten hoe de motorcowling is gemaakt en de behuizing voor het landingsgestel.
Het toestel moet en spanwijdte krijgen van 1,63 meter.

Groet,
Hans
 
Back
Top