Regelgeving commerciële vluchten RPAS (luchtfotografie en -video) ???

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Floor_S, 10 mei 2013.

  1. mathe70

    mathe70

    Lid geworden:
    25 jun 2012
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Westland
  2. Mike S

    Mike S

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Lelystad
    Bedankt Mathe70, mijn link was stuk...
    en is nu weer gefixed.
     
  3. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Is tijdens de cursus besproken omdat EuroUSC van mening is dat je VMS (Veiligheid Management Systeem) reeds een onderdeel is van je OM. Wel is er aangegeven dat ILenT dat tot op heden helaas nog altijd als een los document beschouwd! Je mag dit document inderdaad aanpassen naar de eigen procedures.
    Zwart/wit gezien is het voor een groot deel een kopie van je OM op het gebied van de Fail Safe procedures etc...
     
  4. noflynofun

    noflynofun

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    71
    Gewoon kopieeren en toevoegen of weglaten wat voor jouw organisatie van toepassing is, avondje werk...
     
  5. noflynofun

    noflynofun

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    71
    Nog even over het Design & Construction Certificate.. In tegenstelling tot wat ik hier eerder zag en las wordt iedere ARTF kit, dus zo ook de S800 als selfbuild beschouwd door EuroUSC en ook als zodanig gefactureerd. Dus da's £1900,--
    Ik heb er net met André Clot over gesproken en die kon er niets beters van maken.
    Mijn manual is klaar en geaccepteerd door EuroUSC en heb nu toestemming van IL&T om op projectbasis te mogen vliegen. Dat is mooi maar hou rekening met die hoge kosten!
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Zo had ik het ook begrepen, zie: http://www.modelbouwforum.nl/forums/3092647-post831.html

     
  7. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart

    Ons is verteld dat het een "vanaf" prijs is en dat dit bedrag per machine verschillend is met een maximaal van 1900
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 nov 2015
  8. EdAkker

    EdAkker

    Lid geworden:
    18 aug 2012
    Berichten:
    775
    price from betekent nog altijd een vanaf prijs.

    De eurousc heeft bewezen in het verleden dat ze informatie achterhouden. Verassing keer op keer. Ik ben bang dat ze dit keer geen uitzondering maken.
    En vliegt er al ergens een machine met een awc? Volgens mij is er nog geen 1 machine die deze certificering heeft. Ik verwacht weer een verassing voor jullie commerciële :rolleyes: mannen.
     
  9. servowire

    servowire

    Lid geworden:
    10 feb 2012
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Overijssel
    Laat ze lekker klooien joh ;)
     
  10. Tasz

    Tasz

    Lid geworden:
    10 okt 2011
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Kudelstaart

    Die verwacht ik ook helaas :(
     
  11. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    **TER INFORMATIE betreffende maximaal zendvermogen op de 5.8GHz band**

    Naar aanleiding van post #993 kan ik mededelen dat ik de spijker volledig op z'n kop sloeg wat betreft het maximaal te gebruiken zendvermogen in de discussie met Norbert. Hieronder de emailwisseling tussen het Agentschap Telecom en mijzelf, de relevante delen heb ik even dikgedrukt gemaakt.

    Kortom, de 1W Boscam 5.8GHz audio/video zender die door Norbert naar voren wordt geschoven als zijnde legaal is dat dus PERTINENT NIET. De enigste analoge audio/video zender met CE keurmerk die voldoet aan de Europese RTT&E eisen die in Nederland legaal is te gebruiken is de ImmersionRC 25mW 5.8GHz audio/videozender.


    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2013
  12. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    pffff, kom op mannen, zijn we allemaal volwassen of zitten we nog op de kleuterschool? Wedstrijdjes verpissen zijn we inmiddels ontgroeid hoop ik.

    Topic weer opgeschoond. Graag ontopic. Weet je niks te posten, doe het dan in ieder geval niet in dit topic ;
     
  13. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Vlgs mij lees jij niet goed en preek jij graag voor eigen parochie.
    A) Ik schuif niets naar voren (heb daar ook geen belang bij). Ik heb echter aangegeven dat op basis van de info die het Agentschap verstrekt (bij herhaald verzoek) aangeeft dat de frequentieband zoals gebruikt door de Boscam tot 1w legaal inzetbaar is.
    B) Wie heb je nu eigenlijk geholpen met het zoals jij dat zegt 'de spijker op de kop slaan?'... De partijen die een multi commercieel inzetten? Of jezelf?

    Ik begrijp uit je mailwisseling dat aan jou nu vermeld is dat het niet zou mogen terwijl wij een brief hebben waarin staat dat het wel mag.

    Laat in ieder geval zien hoe duidelijk het is voor ons eigen Agentschap ;)
     
  14. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Die ervaring heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds niet met EuroUSC. Wellicht hebben ze dat imago uit het verleden opgelopen maar ik kan uit de huidige ervaring een en ander niet bevestigen!
    Welke ervaring heb jij persoonlijk met hen Ed?

    DJI verschafft mbt zijn toestellen de info zoals gevraagd in:
    .

    Dat betekent dus dat het tarief wat wij dienen te betalen op basis van de S800 tussen de 950 en 1900 pond zal liggen. Een en ander gaat afhangen van hoe volledig je Form-1 aanlevert. Des te meer info op papier des te minder EuroUSC hoeft te leveren en des te lager het tarief.
     
  15. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Nee, ik probeer juist duidelijkheid te scheppen waar jij vooral verwarring schept, met dat laatste is he-le-maal niemand geholpen.

    Dat doe je wel, herhaaldelijk zelfs, en je beticht mij daarnaast en plein public van het geven van foutieve info, terwijl juist jijzelf foutief geïnformeerd bent en de kennis en kunde ontbeert om dat in te zien. Op dat moment is maar één houding toepasselijk en da's dat je je mond houdt en degenen die wél die kennis en kunde op zak hebben het woord laat doen.

    Als dit het nivo is waarop je aan deze discussie wilt deelnemen stel ik voor dat je verder je mond houdt, op dergelijke irritante en kinderachtige reacties zit helemaal niemand te wachten.

    En dus? Ga je op eigen gerief de keuze maken? Je begrijpt inmiddels hopelijk dat als er één iemand is die letterlijk en figuurlijk met z'n neus op de feiten zit ik dat ben, niet het Agentschap. Kortom, deze Boscam 1W 5.8GHz videozender is in Nederland NIET legaal te gebruiken.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen.
     
  16. BlikvanBoven

    BlikvanBoven

    Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Berichten:
    1.994
    Locatie:
    Rotterdam
    Er zijn twee zaken die jij perfect laat zien Sander:
    1) Dat je kennis hebt van je eigen producten.
    2) Dat jij jezelf boven het Agentschap stelt (Ik citeer: ...dat ik dat ben, niet het Agentschap...)

    Je laat je verwarren doordat jij denkt dat ik informatie als inhoudelijk (de feiten dus) juist ervaar ipv als een juridisch juist. Daarnaast wek je de indruk dat ik je kennis ter discussie stel hetgeen absoluut niet aan de orde is.

    Nogmaals,
    het enige wat ik doorgeef is de informatie zoals wij deze schriftelijk van het Agentschap ontvangen hebben. Ik geef hiermee geen enkel persoonlijk waardeoordeel over jou, je kennis of je producten.
     
  17. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Je zult ongetwijfeld gelijk hebben Sander.
    Ik heb wel een kleine kanttekening.
    De informatie die je verstrekt kan ook gegeven worden op een hele andere toon.
    Wanneer je nog eens wat euro's te besteden hebt zou ik op een cursus sociale vaardigheden gaan.
    Daar wordt je geleerd hoe je op een normale manier met mensen om kunt gaan.
    Zal zeer verhelderend voor je zijn en veel mensen hier blij maken.

    Wie ik ben?
    Ik ben niemand, de grootste sukkel van Dordt en omstreken.
    Maar ik probeer altijd wel mensen in hun waarde te laten ook als ze het misschien niet bij het rechte eind hebben.
     
  18. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Het lijkt mij evident dat beide aantoonbaar juist zijn in dit geval, dus wat precies wilde je ter discussie stellen?

    Uit een email van de medewerker van het AT kan je geen jurische gronden ontleden. Als jij met een dergelijke videozender gaat vliegen en je komt wel in problemen dan kijkt men alleen naar de wettelijke eisen, of je dan een uitgeprinte email op zak hebt tijdens het vliegen die je een vrjbrief geeft is dan absoluut niet van toepassing. Het feit dat jij denkt van wel, dit heb je letterlijk een aantal keer aangegeven, geeft aan dat het ook aan je juridische kennis schort.

    De discussie gaat niet over mij, toch? De discussie gaat over de Boscam 1W 5.8GHz videozender waarvan jij stelde dat deze op basis van info van AT legaal te gebruiken was. Ik stelde, correct blijkt nu, dat deze videozender niet voldoet aan de gestelde eisen en dus niet legaal te gebruiken is.

    Dat helder en duidelijk boven tafel krijgen is mijn ENIGSTE insteek om aan deze discussie deel te nemen omdat ik graag mensen op een juiste en volledige manier informeer. Daar zou je dus je voordeel mee kunnen doen, en anderen met jou.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen.
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Sander, zoals zo vaak gezegd, speel het niet op de man. Norbert doet dat ook niet gezien zijn voorgaande posts. Ik weet niet waar jij dat wel leest maar ik lees dat echt nergens.
     
  20. SanderFPV

    SanderFPV

    Lid geworden:
    11 feb 2010
    Berichten:
    1.568
    Daar heb ik geen behoefte aan, als mensen te pas en te onpas zonder blijk te geven kennis van zaken te hebben dingen gaan verkondigen voel ik mij op geen enkele wijze geroepen mensen daar op een vriendelijke manier op te wijzen. Als je als volwassen vent niet kunt incasseren dan kan je beter niet deelnemen aan een discussie zonder goed beslagen ten ijs te komen. Zo simpel is het feitelijk.

    Da's prima Ben, ik heb daar het geduld niet voor, zeker niet als een discussie zoals die hier gevoerd wordt doorspekt is van foute aannames, ongefundeerde conclusies en twijfels geuit aan het adres van iemand die al jarenlang dagelijks met z'n neus in deze materie zit.

    Met vriendelijke groet,

    Sander Sassen.
     

Deel Deze Pagina