Reglementen diverse klassen

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 21 apr 2020.

1. BBruins

BBruins

Lid geworden:
    20 dec 2014
    Ik krijg vaak vragen over allerlei reglementen. Geen probleem antwoord kun je krijgen of een duwtje in de juiste richting.

Voor de outdoor modellen zijn de reglementen vast gelegd bij de FAI. Die sporting code is te vinden op hun website.

De indoor duurklassen staan er ook in behalve de sainte en profiel schaalmodellen. Wat betreft de indoor schaal volgen we formeel de BMFA reglementen. Nu ontstaat hier een probleem.

Er zijn beste grote wijzigingen doorgevoerd die de boel best wel op de kop zetten. Nu weet ik dat de meeste die een leuk kitje bouwen o.i.d geen zware wedstrijd ambitie hebben maar wel aan de reglementen willen voldoen. Volg daarom de 2019 reglementen of vraag de reglementen die eigenlijk iedereen in Europa volgt, behalve de UK, bij mij op.

Een voorbeeld is dat bij kit scale, in UK, alleen nog maar de aandrijving gebruikt mag worden die op de tekening staat. Staat er alleen rubber dan is ombouwen niet meer toegestaan. Deze regel en velen meer volgen wij dus voorlopig nog niet.

Als er vragen zijn over reglementen e.d stel ze dan hier. Is het voor iedereen overzichtelijk en snel te vinden. Ik verwacht wel een beetje dat je eerst zelf wat research hebt gedaan, je ingelezen hebt in de reglementen en vragen stelt als er iets onduidelijk is.

Toon Verbruggen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina