Reichart Sirius versus baracuda

Ik sta op het punt een zwever aan te kopen,het merk staat vast nl. Reichart.
Wat namelijk veel moeilijker is,is de keuze van het model,na veel wikken en wegen hou ik er nog twee over,de Sirius en de Baracuda.
Nu zie ik dat de Baracuda romp veel langer is dan deze van de Sirius,de vraag is nu wat het beste is een lange of een korte romp.
Ik ben een redelijk goede piloot en zoek een zwever die behoorlijk boven blijft maar toch traag en iets sneller kan vliegen met toch wat basis acro mogelijkheden.
Als er mensen met ervaring zijn wat deze modellen betreft hoor ik graag de opmerkingen en voor en tegens.

Alvast bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
De vraag is niet moeilijk

Dat niemand reageert wil niet zeggen dat je vraag moeilijk is!
Duidelijke vraag volgens mij, alleen heeft blijkbaar tot nu toe geen ervaringsdeskundige deze oproep gelezen.
Als redelijke goede piloot kan je zelf al inschatten wat het verschil uitmaakt tussen een korte en lange romp.

Johannes

Puur op wat ik uit de specificaties op kan maken;
De Sirius heeft wat minder vleugeloppervlak, wat meer gewicht en een iets kortere romp.
De Baracuda | Reichard Modelsport is ietsje lichter, meer oppervlak en een iets langere romp.

Beiden hebben flaps, rolroeren, T-staart.
Beiden vliegen als ik de berichten op internet mag geloven prima. De Sirius is de iets rappere van de twee, de Baracuda is wat langzamer en ietsje meer op thermiekvliegen gericht.
Het één is niet beter dan het ander, het zal meer met je persoonlijke voorkeur te maken hebben. Pas als je beide modellen allebei gevlogen hebt kun je ze echt vergelijken maar dat zullen niet veel mensen hebben gedaan. En zelfs als die er wel waren zouden ze waarschijnlijk een persoonlijke voorkeur hebben.

Jij zoekt "een zwever die behoorlijk boven blijft maar toch traag en iets sneller kan vliegen met toch wat basis acro mogelijkheden."
Ze zullen allebei voldoen maar als "behoorlijk boven blijven" de doorslag geeft zou ik de Baracuda kiezen, als "iets sneller kunnen vliegen" de belangrijkste is zou ik de Sirius nemen. Beiden zullen niet teleurstellen denk ik.

Blijkbaar een zeeeeeeeeer moeilijk vraagje,gezien de overweldigende reactie.
De titel is beetje onhandig gekozen Geert, bevat geen informatie, nodigt niet uit tot lezen. Iets als <merk-A> Sirius of <merk-B>Baracuda? zal meer lezers opleveren, met name mensen die zo'n toestel hebben. Titel kun je wijzigen door openingsbericht te wijzigen -> meer opties.

Back