Reikwijdte zenderbesturing?

Kan iemand mij aangeven wat jullie ervaringen zijn met de reikwijdte van jullie zender. Ik zie filmpjes met fpv tot 10 km waar ik een beetje het vermoeden heb dat hier wordt gewerkt met een richtantenne om controle nog steeds mogelijk te maken.

Wat is bijvoorbeeld jullie ervaring met de maximale reikwijdte van futaba Fasst (of ander merken) met de standaard antenne?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s).

Bij die filmpjes word steeds gebruik gemaakt van UHF signaal. Denk niet dat dat met de recente 2,4ghz zenders mogelijk is.

mvg

Het gaat mij niet wat voor frequentie de FPV zender gebruikt maar ik ben benieuwd wat de reikwijdte is van je standaard 2,4 zender (futaba,graupner, etc.) en of jullie daar ook modificaties op doen ( groter vermogen, betere antennes, richtantennes etc.) om je vliegtuig nog steeds onder controle te houden.

Uhf is het rc signaal. Geloof dat geen enkele 2.4ghz zender zo ver komt. Heb ergens gelezen dat de full range fasst ontvangers tot 1.5km kunnen komen. Maar dat kan door allerlei factoren negatief worden beïnvloed.

Ah ok het kwartje valt volgens mij. Long range FPV gebruikt een losse zendermodule en ontvanger op UHF.~433 Mhz en het liefst geen 2,4 Ghz zenders waarbij de zendermodule rechtstreeks op het moederboard is gebouwd want dat bouwt zo lastig om.

Is deze frequentie dan niet oneigenlijk in gebruik door FPV hobbiesten??? Of je moet ook je zendamateur licentie hebben?

Dank je wel verfbrander ! Was toevallig zelf net ook dit draadje aan het lezen.

Ik heb mijn licentie dus de gebruikte frequenties zijn voor mij geen belemmering.

Line of sight haal je dan wel tot 1.5km. Zet er wat obstakels tussen en dan gaat dit drastisch achteruit :D

Back