Reis tassen/koffers voor je heli, iemand ervaringen/tips?

• Topicstarter Topicstarter nosmo
  • Startdatum Startdatum
N

nosmo

Guest
Hoi,

In dit geval is google niet echt mijn vriend, het is misschien ook wel lastig zoeken voor het gene dat ik wil, dus ik probeer het hier bij de ervaren mede mens :)

Ik zoek dus een koffer of tas om mijn ark x400 in op te bergen voor als ik em ergens mee naartoe wil nemen. Ik wil niet mn heli uit elkaar hoeven te halen om deze te laten passen, dus liefst in zijn geheel in de koffer.
Ik heb zojuist even de maten opgemeten en kom op
lengte: 58cm
hoogte: 29cm
diepte: 12cm

Dit is als ik de heli schuin zet, als ik em horizontaal laat kom ik op 64x26 cm. Dit is nog allemaal exclusief eventuele schuimrubber voor de randen.

Ik zag op runryder iemand die deze koffer had
IMG_5841-0882-.jpg

deze kost echter al $69.50 ex shipping, ze shippen via UPS, ook niet echt de goedkoopste.

En nu de vragen :P
Zitten er in NL (web)winkels waar je "lange" koffers kunt vinden, aluminium, of plastic? Of zou een tas ook iets kunnen zijn? Zijn er mensen hier die ook een reis tas/koffer gebruiken? Of is zelfbouw ook mogelijk, misschien iets te lastig met een koffer.

Groet

Ido

Hey ido,

heb al gezien dat ze hem op 4RC.NL verkopen: http://www.4rc.nl/N_grp_33-2.html]4RC.NL koffer[/url]
Hier verkopen ze hem ook: helidirect
Is wel goedkoper en de verzending is zo'n 12 $ maar is wel in Amerika.
Deze koffers zijn wel voor de t rex 450 maar die is denk ik zelfs iets groter,
dus de X400 zal er ook wel in passen.

Mvg,
Bram

Ah geweldig, had niet zo 1.2.3. gedacht aan de bekende heli parts web winkels. Heb ook altijd gedacht dat de koffer die je standaard bij een trex 450 kit erbij krijgt te klein is, maar kennelijk zijn er meerdere formaten leverbaar.

Toch nog wel veel geld, rond de 65 euro, een alu koffer bij conrad kost 16 euro, maar is wel iets te klein helaas. Wordt misshien een uitgave voor 2007.

Toch nog wel veel geld, rond de 65 euro, een alu koffer bij conrad kost 16 euro, maar is wel iets te klein helaas. Wordt misshien een uitgave voor 2007.

Het is eigenlijk zelfs goedkoop, ik heb er toendertijd meer voor betaald.

Voor zo'n grote aluminium koffer met inhoud is het eigenlijk ook niet duur, voor een standaard koffertje bij de gamma betaal je ook snel 30 euro.

Cheers,

Richard

Ik heb de align koffer ook en het mooie is dat het schuim in de koffer is uitgesneden dus de trex past er mooi in net als batterijen en zender etc. allemaal erg veilig en vast in de koffer. Ik ben er zelf enorm tevreden over!

Kan hier iemand mij misschien vertellen of in deze koffer ook de ZOOM 450 van Protech past ??

Ik wil deze namelijk gaan kopen, maar wil eerst zeker weten of daar ook de Zoom 450 EP PRO in gaat.

een Zoom 450 is groter dan een t-rex.. een mini titan past al eigenlijk niet goed in die koffer, laat staan een zoom 450.

Ik denk dat Protech zelf een koffer heeft voor de Zoom 450, heb nochtans ook al eens een zoom 450 heel mooi in een koffer zien zitten.. als in 'die was er voor gemaakt'..

@TrexzNL > Oke bedankt, dan moet ik opzoek naar een andere koffer waar hij wel inpast...

@Hezik > Nee ik heb Protech hier al over gemailt, maar die zeggen geen koffer voor de ZOOM 450 te hebben, dus als iemand weet waar ik een koffer kan vinden waar de Zoom 450 in past, dan hoor ik het heel graag ;)

Dat kan inderdaad, maar als ik een kant en klare koffer kan vinden voor de Zoom 450 dan is dat een stuk makkelijker ;)

jaa dat is waar en ook wel een beetje mooier
maar dan ook duurder en minder leuk want je heb wel de trots van het zelf maken:P

Als wel degelijk een alu koffer wilt en er geen exhorbitant bedrag voor wilt getalen kan het ook wel eens lonen om naar wapenwinkels en "leger stocks" te gaan kijken :)

dancooper zei:
Als wel degelijk een alu koffer wilt en er geen exhorbitant bedrag voor wilt getalen kan het ook wel eens lonen om naar wapenwinkels en "leger stocks" te gaan kijken :)

Ik heb er even naar gezocht maar kan niet echt wat vinden, heb je misschien een link/url voor mij ??

Tjah, ik weet eigenlijk niet of "legerstocks" wel in Nederland te vinden zijn, maar hier in belgie vind je er eentje in bijna iedere gemeente. De allerbekendste (vanwege hun grappige reclamespotje) wellicht 't Amerikaantje in het antwerpse. Wapenhandels zijn er wellicht ook wel voldoende te vinden in Nederland, daar verkopen ze ook alu koffers in alle maten en formaten, vast wel eentje bij waar je heli in past.

Ik heb bij perry sport voor 25 euro een tennistas gekocht van k-swiss. Hier past precies mijn t-rex 450 + fc 28 in! Met wat verpakkings materiaal op maat gesneden voor bescherming van de paddelstang, en een hele boel bubbeltjes spul werkt het echt prima!! Tas is bijna waterdicht dus eventueel stop ik alles nog in een plastic zak.

Back