Relais ipv regelaar

• Topicstarter Topicstarter Jugge
  • Startdatum Startdatum
J

Jugge

Guest
Kan je bijvoorbeeld verlichting ook aansturen met een relais die je op de min en de puls van je ontvanger aansluit? Een vriend vertelde mij dit, maar het lijkt me wel een heel simpele manier om die verlichting te schakele....Vraag me alleen af of simpel ook werkt :P

Jurgen

Een normaal relais direct op je ontvanger gaat niet.

Je hebt stukje electronica nodig wat de blokgolf op de pulsleiding kan vertalen naar een aan of uit stand van het relais.

Wat je vriend waarschijnlijk bedoelt is relaisschakelaars waar dit stukje elctronica is ingebouwd. Die zijn speciaal voor de modelbouw ontwikkeld.

Gerben

Die koop je voor weinig bij Conrad. Ik heb zoiets het zelfgebouwd. Daarmee stuur ik de gaskleppen van mijn RC heteluchtballon. Werkt prima!

Idd een oud servo printje kan ook. Als je daarmee een FET schakelt is het ook nog lichter en hoor je niet de tik van een relais. Als je meer details wilt weten zeg je het maar.

Okee, ik dacht al dat is te makkelijk :)
Hoeveel ampere kan een servo printje dan trouwens schakelen, neem aan dat dat niet zo ontzettend veel is. Maar daar kan je dan anders ook nog een ralais op aansluiten om meer ampere te kunnen schakelen, denk ik. :?
Maar dan zet je dus gewoon bv de verlichting op de aansluitingen waar de servomotor op zat?
Jurgen

Back