rem ipv achteruit

aloha,

Op de Mini-z MR01 (en de Iwaver IW01) zit een achteruit,
nu vraag ik me af of je die niet kan 'blokkeren' en dat je een rem krijgt (diode?) zoals op het circuit board van de nieuwere mr02.

jammer dat ik geen schema kan geven, maar als je graag wil dat ik wat meer info opzoek zal ik dat wel doen.

groeten,
Jeroen

Als het goed is zit er gewoon een zgn. brugschakeling van FET's:

miniz.jpg

In het rood aangegeven wat je moet doen, 2 fets weg halen waarvan je 1 doorverbind.

Als dit werkt zou je de 2 losgehaalde FET's nog over de bestaande stuurfet kunnen solderen (mits alle dezelfde type).

mmm dan zal ik die wel allemaal mooi moeten lokaliseren

dinsdag of woensdag krijg ik hem binnen, dan neem ik wel eens een foto en zoek ik zelf even...
probleempje is dat alles zo klein is...

wat is het nut om die over de stuurfet te solderen?
waarom niet als etra fet voor motor ofzo ?

thx
jeroen

De stuurfet misschien verkeerd uitgedrukt maar ik bedoelde de fet waarmee de motor geregeld wordt.

Door parallel te schakelen krijg je een lagere weerstand dus minder verlies naar de motor toe, tevens kan je dan ook wat makkelijker snellere motoren plaatsen.

By the way, zoek eens op het net naar zgn. boosters voor een mini-z, mogelijk dat je beschrivingen van het regelcircuit tegen komt.
(is geloof ik ook al eens hier op het forum besproken)

Die Iwavers hebben al betere fet's dan de mini-z's ze kunnen zonder mod al de zwaardere motoren aan.
Maar zo kan ik inderdaad wel op eens schema botsen :)

maar heb je op deze manier nog wel een rem dan? zo ja kan iemand mij dan uitleggen hoe die rem werkt? gewoon nieuwschierig :wink:

Die rem werkt dmv. het elektrisch belasten van de motor (dynamo effect), de FET die dan nog over de motor hangt kan de belasten tot kortsluiten.

welke motoren kan een iw02 standaard aan.

de xspeed ?, de xspeed pro heb ik gelezen van niet maar ergens ander weer van iemand die hem er op had zitten en er geen problemen mee had

Back