rem systeem

hallo. mijn vraag is, wat kan ik nou beter kopen. een remsysteem op lucht of een remsysteem op olie? iemand die me daar raad in kan geven misschien.

hallo. mijn vraag is, wat kan ik nou beter kopen. een remsysteem op lucht of een remsysteem op olie? iemand die me daar raad in kan geven misschien.
Ik zou lucht nemen. Als je een lek hebt is dat geen smerige boel :).

Is een setup met lucht niet lichter als die met olie?
Ik heb eigenlijk nog nooit een oliegeremde jet gezien, alleen nog maar olie gedempte struts..

ik zou echt niet weten wat t verschil in gewicht is tussen die twee. weet alleen dat een olie druk systeem beter te dooseren is.

ik zou echt niet weten wat t verschil in gewicht is tussen die twee. weet alleen dat een olie druk systeem beter te dooseren is.
lucht valt ook de doseren dmv een propertioneel ventiel.

BVM heeft bijvoorbeeld een smooth stop ventiel dat aangestuurd wordt door een servo.

Ik heb olie gehad (van euroshit) - heb dr maar snel lucht remmen op gebouwd. Ontluchten van het remsysteem was niet echt handig, remde uiteindelijk voor geen ene meter.

Als 't werkt is het voordeel wel dat je met een servo volledig proportioneel kan remmen, maar aangezien ik op gras vlieg is vol de rem er op ook prima ;)

ok dan zal ik eens zien dat ik er een air setje in zet. bij bz modellbau stelde ze voor om de behotec c36 set plus de main gear jet a1 110mm en de nose gear jet a1 140 mm te nemen voor de macchini. scheen voor op al t terrein toch de beste keus te zijn. dus die heb ik ook maar genomen.
ik heb de motor er ook al ingebouwd. zit nu alleen nog te wikken hoeveel liter tank ik erin zou leggen, ik bedoel macchini light met een 70n turbine. zat zelf aan 1,5 of 2 liter tank te denken. ook om t gewicht een beetje te beperken.

Met een 2 lieter tank heb je schat ik zo`n 10 minuten vliegtijd tot je beschikking.

Zou voldoende moeten zijn

jawel, ik draai mijn P80 op 2ltr + 400cc hopper zo`n 8 minuten.
Dan is de maintank ook wel leeg (en geeneens konstant volgas :roll: ).

Dus 2ltr op een 70 moet goed werken

Back