Rembertiturm van de sloop.

Ja dat zijn mooie foto's. Leuk de foto's van het echte schip.
Hier onder een foto van een andere website die ik een beetje als voorbeeld heb. Blauw met oranje .
Screenshot_20220313-120823_Chrome.jpg

Als ik eerlijk ben, vindt deze blauwe kleur mooier dan dat grijze.
Al snap ik goed, dat hier op het forum ook brouwers zijn, waar maar 1 ding telt: origineel.

PS. Het origineel vaart nog onder de naam Kish Dpring, maar heeft een behoorlijke gedaante verandering ondergaan.
Gewijzigde boeg en opbouw is drastisch aangepast en verplaatst. (Al heb ik het vermoeden dat het oude brugdek zelf hier wel weer in is opgenomen.

De originele reder DDG Hansa, heeft een aantal "Boorinsel Versorger Schiffe " in dienst gehad, waarvan een paar directe zusterschip van de Rembertiurm waren.

Vandaag even voor het eerst een proefvaart gemaakt. Zonder opbouw. Hij bleef drijven gewicht 9kg. Snelheid is wat anders dan met een fregat. Deze moet water verplaatsen. Verder komt hij eigelijk de hoek niet om . Denk dat ik de roeren een stuk groter gaat maken en de uitslag verander. Verder heb ik de originele bouwtekening binnen dus dan kunnen we aan de opbouw beginnen.

Hans, Om wat meer "grip" op het schroefwater te krijgen zou ik de roeren 5 mm laten zakken en er dan aan de voorkant 5 mm aan te "plakken". Kun je eerst eens met een dubbel gevouwen stukje plastic verpakkingsmateriaal proberen. Je krijgt dan meer een balansroer en maak je het de servo wat gemakkelijker. Door beide motoren apart te bedienen kun je ook wat helpen sturen. Je neemt op de motor in de binnenbocht wat gas terug. Een paar Becker-roeren maken is ook een optie natuurlijk. Verder vind ik dat de boot een aardig vaargedrag heeft. Succes ermee! Gr. Klaas.

Zo vandaag nieuwe roertjes gemaakt nu een stuk groter kijken wat dit voor effect heeft.
Wat mij opviel is dat met mijn oude Mars Rex zender de servo uitslag links en rechts verschillend zijn. Wel lastig het is niet veel maar met de overbrengs verhouding zeer zichtbaar. Dacht eerst dat het door de schuine stangen van de servo naar het roer zou liggen maar nu de stangetjes mooi evenwijdig lopen is het nog steeds. Met een oude Robbe servo lijkt de uitslag wel beide kanten even groot. Zou dit op te lossen zijn ?
20220428_204011.jpg

Hans, Kijk eens of je op de zender de neutraalstand kunt "verschuiven". Waarschijnlijk heeft die oude Robbe zender nog een afwijkende pulslengte. Als dat lukt het servoarmpje in de nieuwe neutraalstand zetten. Zo heb ik het bij mijn MPX Profi 3010 opgelost. Gr. Klaas.

Ja… die roeren. Dat zag ik direct al. Nu al fors groter en dat gaat beter werken.
Beetje overdrijven kan geen kwaad.

Schip met historie. En toch ook bijzonder dat het nog bestaat in enige vorm dan.
Velen uit die tijd zijn al verschroot. Denk aan de fraai gelijnde Smit-Lloyd schepen.

Blauw en oranje doen zelfs een Ford GT40 opfleuren. Haha.

Oplossing van de straalbuizen vind ik wel mooi uitgewerkt.
Ja die props… advies van Roel volgen. Direct serieuze juwelen er onder. Heeft al zoveel moois gebouwd en over geschreven in tijdschriften… etc

De flanken van het schip zijn Robbe ruw. De stootbanen… versterkingen… heeft een andere naam… scheepsterm… Klaas????
In vergelijk met de foto’s van de echte.
Ze maakten er een smakelijk uitziend jachtje van bij Robbe…

Waterlijn… ik dacht hum…
Zie je de foto’s van de echte… is het dubbel hum…
Al helegaar geen strak jacht.
Werkboot. Vanaf de bouw… tot aan de laatste snik… gereedschap…

Succes met de vorderingen…

Laatst bewerkt:
Hier nog een klein stukje info m.b.t. de pulslengte van oude Robbe apparatuur.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/oude-robbe-ontvanger-defect.64277/
Als je de middenstand in de zender kunt verschuiven wel even kijken of de boel op het eind niet klem gaat lopen.
En voor wat betreft Bas zijn suggestie. Klaas is maar een eenvoudige zoetwatermatroos. Een horizontale versterkingsband om een schip heet een berghout, maar hoe de verticale versterkingen worden genoemd heb ik direct geen antwoord op. Gr. Klaas,

Da's een berg hout! De term was me ontschoten... als een klapperend zeil...
Hier stop ik met de dubbele betekenissen van woorden... Haha... anders weer een epistel...

Tja... arme Corrien... wat een kennis...

Ja, Corrien gaan we missen, maar gelukkig heeft hij op het Forum het één en ander voor ons achter gelaten. Soms is het even zoeken, maar als je dan weer iets vindt dat uit zijn koker komt en duidelijk omschreven is kunnen we daarmee ons voordeel doen. Gr. Klaas.

Jetje ik hoor hier net van jullie over Corrien.
Dat is ook wat heeft me best wel wat dingen bijgebracht en adviezen over besturingen.
Heeft mijn Supra nog omgebouwd van 30 naar 40 mhz augustus vorig jaar. Kwam aardig en vriendelijk over. We zullen hem hier inderdaad missen.

Ja... vond het heftig. Niemand heeft het eeuwige leven...
Zo een kundige figuur, niemand die het stokje overneemt...
Wat Klaas al schreef... heeft gelukkig wel veel geschreven...

Hier nog een klein stukje info m.b.t. de pulslengte van oude Robbe apparatuur.
https://www.modelbouwforum.nl/threads/oude-robbe-ontvanger-defect.64277/
Als je de middenstand in de zender kunt verschuiven wel even kijken of de boel op het eind niet klem gaat lopen.
En voor wat betreft Bas zijn suggestie. Klaas is maar een eenvoudige zoetwatermatroos. Een horizontale versterkingsband om een schip heet een berghout, maar hoe de verticale versterkingen worden genoemd heb ik direct geen antwoord op. Gr. Klaas,
Verticale berghouten noemt men apostelen.

Mvg,

Pascal.

Even met de grote roeren gevaren en een zeer groot verschil kan nu normaal kort draaien. Is prima zo alleen nog een keer even schilderen. Verder nog wat aan de opbouw gewerkt maak alles nu na van polystyrol.
20220430_205211.jpg
20220430_205221.jpg
20220430_205242.jpg
20220430_205341.jpg

Hans, Je BB schroef zit achterstevoren. Vooruitdraaiend snijdt het kromme deel van het schroefblad het water aan. De rechte kant laat het weer los. Roerbladen nu van messing plaat? Gr. Klaas.

Ja schroeven er zo maar op gezet. Ik ga nog andere maken voor de straalbuis tzt. De schroeven zijn ook van verschillende diameters.
Roeren zijn van rvs plaat. Achteraf iets te dun denk nu 0.6 of zo dat lag zo voorhanden dus tzt ook nog denk van 1mm dik opnieuw maken beetje steviger.

Back