Remco's Quad-Copter..

hallo allemaal,

Na veel topic's te hebben doorgelezen, ook maar eens een poging te wagen. in middels heb ik hem al helemaal opgebouwd, maar zit nog met een probleempje! wat moet ik allemaal doen om mijn copter vliegend te krijgen ?
ik heb inmiddels al wat gedownload maar kom er niet uit.
advies is van harte welkom!

- kkMulticopterFlashTool
-usbasp-windriver.2011-05-28

• [FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]Chip: Atmega168
  • [FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]Gyro: ENC-03RC x3[/FONT]
  • [FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]Length: 49mm[/FONT]
  • [FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]Firmware: Quadcopter V2.0 Kr[/FONT]
  • [FONT=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]PCB design based on kkmulticopter v5.5[/FONT]

Foto-SMFCTHH3.jpg

Foto-DT8MHTC8.jpg

[/FONT]

Laatst bewerkt:
Propellers zijn wel handig!

En zoals je het bordje nu hebt gemonteerd, vlieg je in + configuratie. En dit soort bordjes komen vaak al met firmware geinstalleerd, dus bij een juiste zenderinstelling zou het al moeten vliegen.

Voor het flashen naar een nieuwere firmware (V4.7) heb je een USBasp-stick nodig.

Flashen kan met dit programma (en meer info staat hier ook) KKmulticopter Flash Tool - Die Molls.net

Als dit niet werkt, een oudere versie van het flashtooltje gebruiken, als dat niet werkt heb je wellicht een verkeerde flashtool (chinese oid).

Asl ie dan niet vliegt, staan je gyro's wellicht verkeerd. Google eens op KK multicopter manual oid. Oh kijk nou! hier heb je al wat: http://www.kkmulticopter.kr/index.html?modea=manual

vandaag maar weer aan de slag gegaan.

dit heb ik gedaan:
- ESC throttle calibration ( is allemaal perfect )
-
Setting transmitter channels

Als ik de lipo aansluit, knippert heb lampje op het bordje 2x ookgaan de moter's piepen ( dit is normaal als de zender niet aan staat ) maar zet ik deze aan ( lampje op de ontvanger gaat aan ) gebeurt er weinig tot niks! moter's blijven piepen

maar zet ik deze aan ( lampje op de ontvanger gaat aan ) gebeurt er weinig tot niks! moter's blijven piepen

Zender altijd als eerste aan , en als laatste uit . \

En welk merk van zender heb je , bij futaba moet het gaskanaal in de zender worden omgedraait zodra een regelaar op de ontvanger zit. ;) (reverse)

Mvg Johan

bedankt allemaal, heb hem nou aan de praat gekregen. nu nog een kwestie van afstelle, landingsgestel en lipo eronder plaatsen!

Heb die van mijn vanmiddag afgesteld in de garage
begonnen alle drie 50% roll en nick staan nu +/- op 65%

inmiddels heb ik de quad zover opgebouwd, maar krijg hem nog niet gevlogen..
wat doe ik eventueel nog fout ?

gyro's staan op het moment op 50%

Foto-JTHGYCPN.jpg

Foto-QUQLRNUJ.jpg

Foto-HZKPDKVK.jpg

als ik hem op de grond heb staan, en begint met gas geven wil hij een kant op gaan. met als gevolg dat de prop's tegen de grond komen.

Back