remlichtje van plexiglas

• Topicstarter Topicstarter WillemG
  • Startdatum Startdatum
W

WillemG

Guest
ik wil graag met 1 of 2 ledjes in een dik stuk plexiglas een balkje maken, als zijnde het derde remlicht.
maar nu probeer ik een ledje, ik boor een gaatje 3mm doe er een 3mm ledje in, sluit hem aan en ik zie dat het licht niet verdeeld word over de gezaagde rand tegenover het ledje.
maar aan de zijkant zie je het wel een beetje.

hoe moet ik nu te werk gaan om een mooi gelijkmatige rode streep te krijgen?

wat je wil gaat niet.
als je een glasfiber neemt en je zet er licht op, gloeit ie ook alleen aan het einde.

wat je wel kan proberen is verlichting op de zijkanten erop, en dan de balk kant die je wil zien matschuren, dan heb je meer kans dat ie opgloeit

Hallo,

De meeste auto's hebben ook geen gelijkmatig verdeeld balkje met licht, daar zie je meestal ook een stuk of 25 ledjes zitten. Wat je bv. kan doen is dat je gewoon 3 ledjes naast elkaar zet, en die in een balkje van plexiglas stopt. Dan zie je 2 ledjes, en ik persoonlijk vind duidelijk zichtbare ledjes mooier dan een rood balkje met licht ;)

Of idd met 2 ledjes aan de zijkant van een balkje plexiglas schijnen, maar dan heb je de kans dat het in het midden zwakker is!
Groet, Muc

Tja waarschijnlijk heb je een ledje met een gerichte lichtbundel. Remlichten hebben meestal een hele rij ledjes zonder plexiglas.

misschien helpt het als je een gat voor het ledje boort, zodat het licht nog meer verstrooid:
afb12117.jpg

En de randen goed mat schuren.

Led's bestan er in enorm veel soorten en maten. Er bestaan ook led's in de vorm van een horizontaal balkje. Plak twee van die ledjes tegen elkaar en je hebt wat je wilt.
Moet het nog iets groter zijn dan bestaan er led bars, dat is een balkje met een aantal leds erin die een ledbalk vormen.
Er is zoveel mogelijk dat het vrijwel niet op te noemen is. Ga eens zoeken bij firma's zoals Conrad en Stuut & Bruin. Die verkopen dat soort dingen.

ik ben even de site van conrad "binnen gewandeld"
en na enig zoeken kwam ik de volgende tegen:

KBB100SRD PLATTE LED
Artikelnr.: 141623 - 8B

Kleur felrood
Afm. (mm) 20 x 5

hij is er ook in 10 x 5 , 10 x 10 , 20 x 10 etc.

ik geloof dat dat wel es de oplossing zou kunnen zijn.

Ziet er handig uit jah! En niet zo duur (tenzij je het laat opsturen :P)

Misschien 2 boven en naast elkaar? (van nr.1 naar nr.4)
Hier nr.1 Hier nr.2
Hier nr.3 Hier nr.4

Zoiets :P Hoop dat je't snapt :)

ja ik begrijp precies wat je bedoelt, en dat was ook zo'n beetje waar ik aan dacht.
ik zal morgen even langs conrad gaan na m'n werk.

ondertussen ben ik bij conrad geweesten heb wat leds bekeken maar het was allemaal net niet helemaal wat ik bedoelde.
uiteindelijk heb ik gewoon 4 vierkante 5x5 mm leds meegenomen met 2 bij passende weerstanden erbij.
185469_BB_00_FB.EPS.jpg

je kunt ze dus gewoon tegen elkaar plakken zodat je dus een balkje krijgt van 2cm x 5 mm.
wel zie je dat het vier lichtjes heeft, maar zoals al eerder vermeld, dat heeft een echte auto ook.
Electronisch gezien heb ik het helemaal klaar, nu moet ik alles nog inbouwen.

ondertussen is het topic zo veranderd dat het nu in een verkeerd deel van het forum staat, maar goed. :roll:

Back