REMMEN (carson x8n chasses)

hallo allemaal zal me ff voorstellen in het kort

lambert ben 24 jaar
ik woon in wedde en klein dorpje in groningen
ben paar week ook begonnen met deze mega hobby
maja het is allemaal nieuw voor mij het is allemaal uit proberen

rij met carson 1:8 nitro
3,6 cc big blokje van carson

maar heb helaas klein probleem met mijn remmen tenminste hoop ik dat het klein probleem is
ik rij nu zelf op en pleintje om het al te ontdekken maar als alles warm is de remmen enzo ook dan wil hij niet meer remmen ik hoop dat iemand mij daar mee kan helpen hoe dat kan want als alles koud is doet hij het wel met remmen
dat vind ik het vreemde er van
ik hoop dat dat iemand mij kan helpen met dit probleem

Klinkt als de zogenaamde 'brake fade', door de warmte heb je kans dat je remmen minder wrijving geeft, en dat geeft als resultaat dat je remmen dus niet of slecht remmen.
Lees dat dit kan komen als je per ongeluk nitro erover knoeit, en dus olie op en in je schijf komt.
Oplossing, huidige schijfje in alcohol leggen om de nitro te onttrekken, en mocht het niet baten/uit een vallen, nieuwe remschijf + rempads.

Mocht het niet aan je schijf liggen maar aan iets anders, druk hem eens op vol remmen.
Als de blokjes amper of onvoldoende tegen je schijf geduwd worden, kan je experimenteren met je servo afstelling.
Op je servohevel zitten verschillende gaatjes, hoe dichter naar de servo, hoe meer kracht er op de blokken staat en dus meer remdruk.

Heb je rond de tijd dat je geen remmen meer hebt, ook last van een trage stuur servo?
Dan kan het zijn dat je accu pack leeg raakt, kan komen omdat je hem niet opgeladen hebt, of omdat je accu weinig capaciteit heeft.

En je kunt ook de rem afstellen met een klein schroefbaar wieltje of een kraaltje met een inbus.

Ben er mee bezig geweest het waz goex kan nu alles gaan schoonmaken brandstof slang is er af gegaan is daar ook goede tip voor om dat schoon temaken

Back