Remmen gezocht!

hallo allemaal.

Ja, Ik ben dus op zoek naar een paar remmen voor een vast landingsgestel. Mijn Jetmach60 rolt met de Graupner 90mm wielen iets te lekker door. Met de start super, maar met landen op het eind soms best spannend.

Ben niet op zoek naar mooie schaalvelgen met rem erin maar iets simpels dat op mijn carbon landingsgestel gemonteerd kan worden. Hoop dat jullie iets in de favorieten hebben liggen.

groetjes, Erik

Ik zou zeggen van maakt een scharnier punt boven je wiel en hang hier een gebogen plaatje aan dat mooi rond je wiel valt. Met een servo kan je dan het plaatje omhoog en omlaag bewegen en dus remmen.

Plaatje alu buigen zodat het op het onderstel kan worden gemonteerd en dat het mooi vlak boven het wiel zit. Dan daar een scharnier met een gebogen rem plaat eraan. Servo er boven en klaar.

Hallo Erik kijk eens bij conrad daar kun je elektrische remmen kopen paar tientjes!
Werkt gewoon via de ontvangeraccu, bij ons op de club vliegt de boomerang intro met vast landingsgestel er ook mee.

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flNlc3Npb249UDkwX05MX0IyQzpDX0FHQVRFMTM6MDAwMC4wMGYyLmRjY2QwOWM1Jn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT00OTU5NjcxMjI=?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&mfhelp=&p_selected_area=%24ROOT&p_selected_area_fh=&perform_special_action=&glb_user_js=Y&shop=NL2&vgl_artikel_in_index=&product_show_id=&p_page_to_display=DirektSearch&~cookies=1&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&s_haupt_kategorie=&p_searchstring=remmen&p_searchstring_artnr=&p_searchstring_manufac_artnr=&p_search_category=b2cconrad_nl_b2c_nl2shop_b2c_modelling&r3_matn=&insert_kz=&gvlon=&area_s_url=&brand=&amount=&new_item_quantity=&area_url=&direkt_aufriss_area=&p_countdown=&p_80=&p_80_category=&p_80_article=&p_next_template_after_login=&mindestbestellwert=&login=&password=&bpemail=&bpid=&url=&show_wk=&use_search=3&p_back_template=&template=&kat_save=&updatestr=&vgl_artikel_in_vgl=&titel=&darsteller=&regisseur=&anbieter=&genre=&fsk=&jahr=&jahr2=&dvd_error=X&dvd_empty_error=X&dvd_year_error=&call_dvd=&kna_news=&p_status_scenario=&documentselector=&aktiv=&gewinnspiel=&p_load_area=$ROOT&p_artikelbilder_mode=&p_sortopt=&page=&p_catalog_max_results=20

Laatst bewerkt:
Elektromagnetische rem

Deze rem is speciaal voor grote en zware vliegtuigmodellen ontwikkeld. Deze remt langzaam af zonder de wielen te blokkeren. Besturing is mogelijk via een microschakelaar, servo of via een 1-kanaals universele schakelaar (bestnr. 23 53 77-LA).

De rem is geschikt voor luchtbanden van 100 mm (bestnr. 22 72 69), 125 mm (bestnr. 22 72 77) en 150 mm (bestnr. 22 73 82).

Mooi spul allemaal, maar je kunt het ook zelf maken natuurlijk, alleen ik heb nog nergens tekeningen gezien daarvan en om eerlijk te wezen ook nog nooit naar gezocht.

Dus wie heeft tekeningen of weet waar ze hier op het int staan.

Vriendelijke groet Jaap

Je kan natuurlijk alles zelf maken, maar als het even kan wil ik geen pneumatiek in mijn modellen. Bij retracts zie ik redelijk vaak niet willige pootjes en op lekkage zit ik ook niet te wachten. Ik probeer die Kavans eens. Zijn ook lekker licht en simpel.

Net besteld. ben benieuwd of die ook op de graupner velgen werken.

Deze meeting of in Ahrweiler?
27 september 2e Nederlandse Jet-meeting Sittard

Als er 230V is (volgens mij wel) heb ik er wel zin in.

btw Ik heb geen schakelaar besteld want een oude borstelregelaar is mooi traploos in te stellen met een mixer. De bedrading is erg spachetti geworden nu!

Ben er nog niet zeker van. Is toch een stuk rijden voor alleen kijken.

Met een beetje mazzel heb ik de remmen voor zondag in huis en zou ik ze op de edf-meeting in Schipperskerk kunnen gebruiken.
Ben met een regelaar bezig geweest om die op het hoogteroerknuppel te laten aktiveren als ik down druk, maar de automatische nulstelling van de regelaar geeft wat hoofdpijn. Als ik voorbij 1/4 down druk gaat een sp400 motor pas draaien en met de servouitslag kan ik het toerental nog verhogen. mischien kan ik het startpunt nog iets aanpassen door extreem veel expo to programmeren op de slave kanaal.

Of het allemaal werkt moet ik nog zien want de borstelregelaar werkt wel met motor aangesloten maar alleen een voltmeter geeft hij alleen de celspanning aan en knuppelroeren veranderd niks. De spoel van de rem zou de motor moeten vervangen dus.
Ben benieuwd naar het resultaat.

Ook weet ik even niet waar ik de regelaar moet installeren. gebruik een Emcotec. Mischien een relais van 6V achter de Emcotec en de volle 8.4V spanning zo doorschakelen. Heb liever geen losse schakelaar in de kist want die zou ik kunnen vergeten.

Ze werken nog ook!

met 2 lipos is de spanning net hoog genoeg om de wielen in het gras niet te blokkeren en staat hij na een meter of 5-10 mooi stil. Stroomverbruik is maar 15 Watt/2A per paar en dat dus alleen met remmen! is goed traploos te regelen. Voor snellere kisten zou een iets hogere spanning niet verkeerd zijn maar voor mijn toepassing is het super!

Wel is er iets aan te merken. De plaat die tegen de velg aan moet heeft 2 te ondiepe gestanste nokken waar de plastiek velgen kunnen worden beschadigd na verloop van tijd. Een carosseriering is net zo groot en als er een kleinere carosseriering met asgat 6 erop gesoldeerd wordt is er vlees genoeg om er imbusboutjes van M3 of M4 op te bouten en vast te solderen, daarna de overtollig draad wegslijpen en de boutkoppen in de spaken steken zodat die heel blijven.

fotos staan op deze link. Supervers!
EDF meeting Swentibold, Schipperskerk, zondag 14 september 2008

grtz! Erik

Ziet er netjes uit allemaal, complimenten!

De foto's laten een vliegveld zien naast elek.masten, worden jullie niet panisch als die jetkisten daar langs vliegen dan?

Dat geeft weinig problemen. Maar omdat ik met behoorlijk dikke stroomkabels in mijn model vlieg ben ik wel overgestapt naar 2.4Ghz om storingen te onderdrukken.

Zoals je op de plaatjes kan zien moets ik over het mais landen. Ook kan je de afstand inschatten die ik nodig had om hem aan de grond te zetten. Is voor een 6Kg kist nog best kort! Geeft ook wel de goedmoedige eigenschappen van het kistje aan. Super dingetje!

grtz! Erik

Back