Remote Viewer voor android telefoon voor icharger

• Topicstarter Topicstarter dirtyballs
  • Startdatum Startdatum
D

dirtyballs

Guest
Nou na dat ik de remote viewer werkend had voor de PL8 heb ik toch
besloten om een eenvoudige server te maken voor alle openformat
acculaders die er zijn, dit zijn in iedere geval alle Icharger's , maar volgens
mij nog veel meer

Hier een voor proefje hoe het er uit gaat zien.

de software geeft een notificatie als een accu lader klaar is met een geluid
signaal. Nooit meer op en neer lopen naar je accu laders :-)

DB,

Laatst bewerkt door een moderator:
wat jammer nou, mn vader heeft een android (galaxy S), maar ik een iPhone, dus is het ook mogelijk om dit voor iOS te maken (ik heb een jailbraik, dus geen apple toestemming gedoe om in de app-store te komen)

Trouwens, stel dat je meerdere ichargers hebt (in mijn geval heb ik er 3) kan je die dan allemaal monitoren op je telefoon?

Ach Fabian, dat moet zeker mogelijk zijn. Kwestie van een ander schilletje eromheen :).

Het is leuk om te zien dat het kan en uitgevoerd wordt, leuker zou zijn (wat nog niet kan aangezien er gewoon data op de com/usb port wordt gedumpt) om je lader via je telefoon (of ander apparaat) via BT te besturen (of Wifi, maar dat slurpt eigenlijk meer stroom ;))

Het is nu meer een ander schermpje wat je eigenlijk hebt :). Ook niet echt handig wanneer je buiten de deur bent, kan je je PC/Laptop meesleuren.

Ik heb een tijd geleden wat geexpirimenteerd met het uitlezen van regelaars en dat ging eigenlijk wel goed, terugschrijven was iets anders, zo ver ben ik nog niet gegaan. Was in Java dus niet platform dependent ;)

Maar iig leuk dat de TS hiermee bezig is, ga zo door. Welke taal is het ontwikkeld? Want je hebt het over een server/client in 't filmpje?

> maar ik een iPhone

IPhone en windows 7 , zal niet gauw door mij gemaakt worden.

Om een grote groep mensen te bereiken moet je hem op een makkelijke manier kunnen installeren en dat is alleen via een store/market te doen ( hoeveel zullen hem gejailbreakt hebben 0 tot 5 procent) .

Apple en Microsoft vragen 99 dollar per jaar, daar boven op komt bij microsoft nog eens 30 dollar per keer als je een AP aanbied, voor controle van de AP. Dat is op bijna geen enkele manier terug te verdienen. Android market is 25 dollar eenmalig, en dat is het. Het probleem is ook nog eens dat de AP volledig opnieuw geschreven moet worden om dat er helemaal niks gelijk is.

Maar de server zl open source zijn dus als iemand anders zich geroepen voelt, ik kan hem niet tegen houden :-)

> om je lader via je telefoon (of ander apparaat) via BT te besturen
waarom zou je een accu via telefoon kunne bedienen ? je moet de accu er aanhangen, dan sta je toch echt bij je lader.
Het aan sturen van de lader via telefoon is mogelijk bij de FMA PL8 via de field charger software. Maar ik zie het nut niet. Ik gebruik trouwens een netbook met touchscreen, voor het aansturen van die laders. Werkt heerlijk.

Waarom de remote mijn accu's liggen altijd te laden in mijn camper, nu hoe ik niet meer te gaan kijken of hij klaar is, krijg gewoon een notification , Time to Fly.

DB,

Back