remprobleem hpi firestorm

hallo

sinds kort remt mijn firestorm niet meer
er komt steeds een hoop olie uit
en na het rijden hangt mijn body (terhoogte van de "remschijf") een dikke streep olie
hoe zou ik dit kunne oplossen :confused:

misschien is er een pakking stuk bij je motor, ik denk zelf de pakking van de uitlaat.
daar door kan er olie uit komen en de schijfrem bevuilen ;)

hallo

sinds kort remt mijn firestorm niet meer
er komt steeds een hoop olie uit
en na het rijden hangt mijn body (terhoogte van de "remschijf") een dikke streep olie
hoe zou ik dit kunne oplossen :confused:
Dat je auto niet meer remt komt heel waarschijnlijk dat je diff een beetje olie lekt, of gelekt heeft. Hierdoor is er olie op je remschijf is gekomen. Je remschoenen zijn dan nat van de olie, waardoor je geen remwerking meer hebt.
Je kan je diff even controleren op lekkage, en als deze lekt demonteren en kijken waar het probleem(lekkage) zit. Waarschijnlijk is de pakking lek of misschien erger scheurtje in je diff. Nadat je dit gerepareerd hebt zal het remmen ook weer goed zijn. Let wel, maak je remschijf en schoentjes wel even weer schoon. Anders remt hij nog niet.
Gr Ferdy

Dat je auto niet meer remt komt heel waarschijnlijk dat je diff een beetje olie lekt, of gelekt heeft. Hierdoor is er olie op je remschijf is gekomen. Je remschoenen zijn dan nat van de olie, waardoor je geen remwerking meer hebt.
Je kan je diff even controleren op lekkage, en als deze lekt demonteren en kijken waar het probleem(lekkage) zit. Waarschijnlijk is de pakking lek of misschien erger scheurtje in je diff. Nadat je dit gerepareerd hebt zal het remmen ook weer goed zijn. Let wel, maak je remschijf en schoentjes wel even weer schoon. Anders remt hij nog niet.
Gr Ferdy

nee,er zit geen diff olie in een firestorm... had dit probleem ook...

heb de boutjes van de uitlaat strakker vastgedraaid... daart komt dat lekken vandaan,iig uit het diff kan het niet komen,bij mij gingen de boutjes erg snel los

nee,er zit geen diff olie in een firestorm... had dit probleem ook...

heb de boutjes van de uitlaat strakker vastgedraaid... daart komt dat lekken vandaan,iig uit het diff kan het niet komen,bij mij gingen de boutjes erg snel los

kan dit zijn door een botsing mijn uitlaat is toen los gekomen
zou dat daardoor komen?

dat kan, draai gewoon de schroeven/boutjes van de uitlaat naar het motor blok was vaster en kijk of het weer gebeurd.
check voor de zekerheid ook even of de uitlaat bocht niet stuk is ;) (ik weet niet hoe je bent gebotst)

dat kan, draai gewoon de schroeven/boutjes van de uitlaat naar het motor blok was vaster en kijk of het weer gebeurd.
check voor de zekerheid ook even of de uitlaat bocht niet stuk is ;) (ik weet niet hoe je bent gebotst)

der was zoo een betoone bloke en ben zo met men uitlaat er tege gereden
maar ik zal morgen eens kijken :D

ik heb de bouten vaster gedraait maar nog steeds last van veelolie op de remmen (ik heb de remmen ook even afgekuis (; )

Loopt de motor wel goed? Mooi hoog in de toeren en rustig stationair.
Ik zit te denken namelijk aan teveel brandstof wat het motortje eruit gooit bij de lagers.

Zit er wel een pakking tussen de uitlaat en de motor?

Of een scheurtje in het uitlaat koppelrubertje of misschien is het wel een scheurtje in de drukslang of brandstof toevoer slan.

Loopt de motor wel goed? Mooi hoog in de toeren en rustig stationair.
Ik zit te denken namelijk aan teveel brandstof wat het motortje eruit gooit bij de lagers.

Zit er wel een pakking tussen de uitlaat en de motor?

ik kom net terug van albatros (200m van mij af ofzo ;) )
de pakking was stuk volgens hun ik had namelijk ook problemen met de motor

Back