remsysteem jet

hallo ben sinds kort een df model scorpion van bolly aan het bouwen.
th_Scorpion.jpg

nu is mijn vraag op welk kanaal bedien je de remmen?
het is een oud systeem wat bij het model zat met normaal water in de leidingen heb dit eens geprobeerd met alleen lucht en dit werkt ook.
doormiddel van lucht op het darmpje te zetten zet dit uit en duwt dit tegen een aluminium houdertje waardoor het wiel stopt.

th_IMG_1023.jpg

Hoi, dezelfde remmen gebruik ik ook al jaren, werkt perfect! Ik gebruik ook perslucht die ik op pomp voor elke vlucht tot 6 bar, tankjes zelf gemaakt van deodorant spuit blikjes. Je kunt het beste de remmen mixen met je hoogteroer in down-command, hoef je in geval van nood niet te zoeken naar het rem knopje en je hebt gelijk wat aerodynamisch remmen kado!

Groet,
Gerald

hallo gerald

kan je me ook vertellen met wat voor klep je de remmen aanstuurt?
voor de retracts heb ik de digitale klep van airpower besteld.
zal ook een bouw draadje van de scorpion starten maar hier is turbine aangedreven maar hij wordt aangedreven door een os91 ramtec combinatie.

groetjes jurgen

Hoi Jurgen, ik heb die kleppen zelf gemaakt maar alle verkrijgbare luchtkleppen zijn goed zoals die van Robart, Springair of zo. Een digitale klep is ook prima, misschien iets duurder maar die schijn je pulserend in te kunnen stellen zodat je wielen niet gaan blokkeren (soosrt ABS), heb daar echter geen ervaring mee.

zal ook een bouw draadje van de scorpion starten maar hier is turbine aangedreven maar hij wordt aangedreven door een os91 ramtec combinatie.
Alle bouwdraadjes zijn welkom , altijd leuk om te zien hoe een ander knutseld:zon:

Groet,
Gerald

@Gerald

Volgens mij heb jij hier ergens beschreven in een draadje hoe jij die luchtaansturing hebt gemaakt van messingbuis en inderdaat die luchttankjes ook, maar ik kan het ff nie meer vinden.

Vriendelijke groeten Jaap

Hey,
Bedankt voor de tips.
heb juist bij de rafale gekeken en onmiddelijk op zoek gegaan naar een grotere tank.
Heb een bus axe klein en dik ideaal voor mijn scorpion.
Voor de remmen ga ik de oude klep gebruiken die bij de retracts zat.

Groetjes jurgen

Back