RemyK1 stelt zich eerst netjes voor

Hallo allemaal,

mijn naam is Remy
en ik kom uit Rotterdam

ik heb sinds kort een nieuwe Nitro auto het is een protech SX12 motortje 4 wiel aangedreven, naja voor mij nieuw omdat ik niet zeker wist of ik het leuk zou vinden heb ik een 2de hands gekocht.
deze ben ik nog helemaal aan het schoonmaken, de motor is helemaal uit elkaar geweest en heb overal nieuwe spullen geplaats als dit nodig was.
het is een Peugeo 206 GTI/WRC kap (omdat ik deze auto zelf ook heb)
ik heb hem safierblauw gespoten (de kleur die mijn auto ook heeft)
ik heb na lang zoeken wel exact de zelfde velgen gevonden die heb ik ook in de zelfde kleur gespoten het moet eigenlijk een replica worden van mijn auto.

ik heb natuurlijk wel een paar kleine vraagjes, ik wil de zelfde einddemper maken als mijn echte auto, van welk matriaal kan ik dit het beste doen?
ik zat te denken dit van Koper de maken met een chrome einddemper(s).

ik zal morgen ofzo foto`s online zetten

Als je even zoekt op "RC REAR EXHAUST" vliegen de linken om je oren, een bekende:
TSAIS: the source of professional grade r/c products

Maar zelf maken kan ook, koper is te doen met wat hardsoldeer maar is ook erg zwaar. Aluminium is normaal veel gebruikt en ook makkelijk bewerkbaar. Solderen is lastiger maar er zijn speciale soldeermiddelen voor aluminium te vinden.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn motor, een aantal dagen goed kunnen rijden met mijn auto zonder problemen, vanmorgen helemaal schoongemaakt en ik wilde hem starten geen probleem, alleen nu komt het hij slaat direct weer af, nogmaals gestart toe had ik per ongeluk mijn trekstarter hendeltje nog in mijn hand hij liep, het motortje rolde het touwtje op en sloeg uit, ik heb even gekeken wat het zou kunnen zijn, er is een pinnetje wat uitsteekt bij bevestiging van de zuiger
Het lijkt of hij blijft steken in mijn pull-starter en afslaat omdat hij niet meer rond kan draaien,

Kan iemand mijn advies geven?? Hartelijk bedankt een beginnende rc liefhebber

Laatst bewerkt:
Back