Renovatie Raderschip

• Topicstarter Topicstarter Van Geel
  • Startdatum Startdatum
V

Van Geel

Guest
Heren en dames,

Ik heb gister op de markt dit hele mooi model op de kop weten te tikken. Het is een raderboot genaamd Lamaca (of Lamaga) uit Schiedam, ongeveer 1m30 lang. Helaas is hij nog niet af zo moet de eerste mast nog alle zeilen en tuigage krijgen. Kent iemand een site waar ik dat soort dingen los kan bestellen en wat zou dan ongeveer de schaal zijn.

Een ander grappig iets is dat er iets met elektra is gedaan maar dat eindigt in een telefoonstekker, ik weet niet of iemand een idee daarover heeft en/of hoe ik die naar een normale stekker kan veranderen.

Als iemand tekeningen heeft zijn deze ook erg welkom!

Onderstaand 4 foto's en ongeveer de enige tekeningen die ik kon vinden van een gelijk schip.

Bedank voor alle hulp!

Rob
full
full

full
full

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Een ander grappig iets is dat er iets met elektra is gedaan maar dat eindigt in een telefoonstekker, ik weet niet of iemand een idee daarover heeft en/of hoe ik die naar een normale stekker kan veranderen.

Waarom zet je daar geen foto van op kunnen we wat zien van hoe of wat
mvg
Frederik:D

Probleem is dat ik daar geen foto van kan maken, enige wat ik kan doen is een klein luikje open maken en dan zie ik een geel en een rood draad. Via een patrijspoort komt een kabel naar buiten die eindigt in een ouderwetse vier punts telefoonaansluiting.

Probleem is dat ik daar geen foto van kan maken, enige wat ik kan doen is een klein luikje open maken en dan zie ik een geel en een rood draad. Via een patrijspoort komt een kabel naar buiten die eindigt in een ouderwetse vier punts telefoonaansluiting.

Ja wat niet kan dat kan dan niet he:yes: :yes:
Vraag is dan wel hoe of dat je dat gaat doen als je nergens bij kan
(elektronika)

mvg
Frederik :D :D

Rob,allereerst welkom. Als dezehobby aanslaat zal je van beide veel plezier hebben.

Dit schip vertoont veel overeenkomsten met de Amerigo Vespucci (alleen rader ipv schroefaandrijving). Gezien de maat schat ik de schaal op rond de 1:70.

Het tuigage van de bazaan en hoofdmast ziet er niet verkeerd uit. Als het er voor de voormast niet bijzit is dat moeilij kopen van internet. Er zijn genoeg internetwinkels op dit gebied (zie bijvoorbeeld eeste draadje van hed modelbouwcafé), maar ik zou het toch liever in mijn handen willen hebben om te vergelijken. Jammer dat je geen woonnplaats/streek in je profiel hebt gezet, want zo is het moeilijk om je te adviseres. Maar hier vind je een overzicht van winkels in Nederland.

Veel succes en plezier ermee!!!

Groet,

Ad Bakker

Dit schip vertoont veel overeenkomsten met de Amerigo Vespucci (alleen rader ipv schroefaandrijving). Gezien de maat schat ik de schaal op rond de 1:70.

He Ad leg mijn dat eens even uit :yes: :yes:
mvg
Frederik:D :D

He Ad leg mijn dat eens even uit

Met alle plezier, Frederik. Op de foto linksboven zie je de Amerigo Vespucci een schroef heeft.

1267620848_resized.jpg

Oorspronkelijk had ze twee 2-taks 6-cilinder FIAT Q 426 motoren, die in 1964 (ze is van 1931) zijn vervangen door twee vier-taks 8-cilider FIAT B 308 ESS motoren met een totaal vermogen van 2000 pk. Het zijn dus beide ‟hybride‟ schepen.

Groet,

Ad

Beste Ad en Frederik,

Bedankt voor de interesse in mijn project. Ik had niet door van mijn regio maar ik kom uit Den Haag, ik weet dat in Rijswijk de Wapstad zit en dat die erg groot is dus daar wil ik binnenkort langs.

Over de elektra ik vroeg mij af wat ik moet doen om die telefoonelektra naar een 220v moet veranderen.

Over de elektra ik vroeg mij af wat ik moet doen om die telefoonelektra naar een 220v moet veranderen

Wat moet je met 22o V in een model ?????????????????

Laatst bewerkt:
Via internet kom ik wel af en toe bij modelbouwtreinen waar telefoonstekkers gebruikt worden. Het is dus een bepaalt type signaal.

Als extra ontdekking vond ik in een ander ruimpje een klein papiertje met:
Rood en Geel }
Samen
Blauw en Zwart}

Zou het kunnen dat een set + pool is en de andere -. Dan zou ik het met mijn 12v of misschien zelfs een 6V accu kunnen proberen.

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Goeie, ik ga snel een multimeter bij mijn vader halen. Kijken of dat wat oplevert.

Enige manier om in het schip te kijken is de grote kajuit er af te halen. Deze zit erg goed vast, weet iemand misschien iets van een lijmverwijderaar of iets dergelijks dat ik er voorzichtig tussen kan spuiten.

Deze zit erg goed vast, weet iemand misschien iets van een lijmverwijderaar of iets dergelijks dat ik er voorzichtig tussen kan spuiten.

Nee, ik vrees dat zoiets niet gaat lukken. Heb je al wat weerstanden gemeten? Als je uitsluitend 0 en oneindige weerstanden meet tussen de diverse draden, dan zit er led verlichting in. Als dat zo is, zal er aardig wat geexperimenteerd moeten worden om uit te zoeken wat erin zit.

Groet,

Ad

Naar ik begreep van de markt antiekhandelaar waar ik hem kocht is de beste man al een aantal jaar dood dus dat wordt lastig

Back