Renovatie Smit Nederland 1:33

Aangezien de bouw van de 1:20 versie nog wel even zal duren, heb ik voor de korte termijn voor niet al teveel geld een 1:33 van BB gekocht.
Eerst een paar redelijke foto's van haar.
zijaanzichtbb.jpg

vooraanzicht.jpg

achteraanzicht.jpg

Oordeel zelf maar over de rest.

relingwerk.jpg

rara wat klopt hier niet?
PIJP2.jpg

lier.jpg

hutzijkant.jpg

achterdek.jpg

voordek.jpg

Zoals jullie zien mist er nogal wat en zijn er dingen die niet echt je van het zijn,
dus gaan we haar tussen neus en lippen door renoveren.
Of ze in de SMIT kleurstelling blijft weet ik nog niet :D
Morgen iig wat verf, hout etc.. halen, en dan gaan we rustig verder.

Daarom had ik er ook boven gezet, rara wat klopt hier niet ;)
ik krijg/heb ook het idee dat ze vrij snel gebouwd is, hoop onderdelen
die los of slecht in elkaar zitten.

De boot is toch nog in vrij redelijke staat , zal niet erg veel renovatiewerk zijn denk ik .
Maar je weet nooit wat je allemaal aantreft als je eenmaal bezig bent ;)

De boot is toch nog in vrij redelijke staat , zal niet erg veel renovatiewerk zijn denk ik .
Maar je weet nooit wat je allemaal aantreft als je eenmaal bezig bent ;)
Dat dacht ik ook toen ik aan de renovatie van m'n Flemish Scout begon. Maar eens je begint... ... ... :lol: :lol:

Droop

Precies wat Droop zegt, als je eenmaal begint :D:D
Ik heb nog niet noemenswaardige dingen uitgehaald, maar daar komt vanmiddag verandering in :D
eerst even slapen nu.

Aangezien de schoorstenen niet echt knap gemaakt waren, lees afgeronde hoeken, heb ik deze gister verwijderd, en ben ik druk bezig om een nieuwe te maken .
Ook de mast gaat eraan geloven, en hoop ik met behulp van.... de electro een beetje knap te krijgen, echt een wir war van losse draden.
Beting is ook verwijderd van dek, en zit eraan te denken om de lier er ook af te halen, daar ik deze graag werkend zou willen hebben, maar daar ben ik nog over aan het nadenken.
Tevens spookt het door men hoofd om de hut ook opnieuw te maken, maar ook daar moet ik nog even een nachtje over slapen.

Tja,

hoever ga je voor een bootje om maar te kunnen varen, ga niet te ver zou ik willen zeggen, ik heb er meerdere hierop zien stuk lopen, even een bootje opknappen om iets te hebben om te varen, zorg dat de techniek naar je zien is en hou de rest volgens het KIS principe.

Tom Boere

Hey Tom,

Het is niet dat ik ff iets wil hebben om te varen :D
Voorlopig zit de hut er nog op en blijft dat ook zo, geen oude schoenen
weggooien eer je nieuwe hebt natuurlijk :D
Alleen die schoorstenen zagen er echt niet uit.
En de bouw aan de 1:20 gaat rustig aan door.

Laatst bewerkt:
KIS

Origineel is het KISS, Keep It Simple Stupid
Je hebt ook de 7 P's, Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance,
dit geldt ook voor modelbouw
groeten Hawser

Tom zal waarschijnlijk gewoon Keep It Simple bedoelen, al weet ik precies waar je het over hebt, term word veel gebruikt in dienst, iets waar ik het ook vandaan heb.
Hawser had jij trouwens mijn PB ontvangen over de 100 klasse?

Oke weer ontopic.
Dankzij Danny ben ik eruit welke kleurstelling het word, maar dat houd ik nog even voor mezelf.
Ook werd ik door hem getipt over een 2 tal motoren, de 2 decaperms van bombarst.
Nu nog op zoek naar de rest.
Ik heb besloten dat ik de hut laat voor wat het is, en de ronde randen probeer recht te maken met de dremel. Verder door alle drukte nog weinig gedaan, maar de komende 2 weken gaat daar verandering in komen.

Laatst bewerkt:
Enigste wat ik kan zeggen is TJILP TJILP :D
Hij kwam trouwens wel met een blauw gele optie,
dus dat viel wel weer mee Adam :D

Laatst bewerkt:
Vanmorgen lekker bezig met van alles en nog wat, staat er ineens een oranje mannetje voor de deur met een pakketje voor me.
Juist de decaperms zijn gearriveerd :D
Nu maar weer wachten op het volgende onderdeel, ook weer op advies van Danny gekocht :D

Back