Beste modelbouwers,
Ik ben nieuw hier. Fijn dat er een plek is waar ik mijn vraag kwijt kan!
Ik ben een oud bootje van mijn opa aan het opknappen. Er zijn veel dingen stuk en verweerd. Helemaal netjes schuren, in de verf/lak zetten, nieuw beslag maken/kopen, enz, is het plan.
Ik ben nu in de fase: schuren, schuren, schuren. De blaren staan op de vingers, maar het grootste vuil is er op het moment vanaf. Dit maakt, dat ik al in het voren aan het denken ben. Want er zitten allemaal scheuren in het onderschip als in het dek. Zie hiervoor de foto's. Graag hoor ik hoe jullie dit zouden aanpakken.
Dit is voor het moment mijn grootste 'zorg'. Maar er zijn ook nog andere vragen
!
Vriendelijke groet
Ik ben nieuw hier. Fijn dat er een plek is waar ik mijn vraag kwijt kan!
Ik ben een oud bootje van mijn opa aan het opknappen. Er zijn veel dingen stuk en verweerd. Helemaal netjes schuren, in de verf/lak zetten, nieuw beslag maken/kopen, enz, is het plan.
Ik ben nu in de fase: schuren, schuren, schuren. De blaren staan op de vingers, maar het grootste vuil is er op het moment vanaf. Dit maakt, dat ik al in het voren aan het denken ben. Want er zitten allemaal scheuren in het onderschip als in het dek. Zie hiervoor de foto's. Graag hoor ik hoe jullie dit zouden aanpakken.
Dit is voor het moment mijn grootste 'zorg'. Maar er zijn ook nog andere vragen

- Ik ben niet van plan zelf het zeil te gaan maken, waar kan ik hiervoor terecht (zie foto huidige verweerde zeil)?
- Welk bedrijf is volgens jullie een aanrader m.b.t. inkoop onderdelen (kikkers en ander beslag)?
- Welke laksoorten moet ik gaan gebruiken (het bootje gaat niet het water in)?
Vriendelijke groet