reparatie ASW27

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Halmar, 29 mei 2005.

  1. dafoolio

    dafoolio Guest

    Als je in Zutphen (of in de buurt) de eerste vlucht gaat maken dan hou ik me aanbevolen om te komen kijken en wat te fotograveren (dat lukt zelf niet als je een aan het vliegen bent neem ik aan)
     
  2. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik weet nog niet of de eerste vlucht in besloten kring gaat plaatsvinden. zoniet zal ik je op de hoogte stellen.

    ook weet ik nog niet precies hoe ik ga starten, Jan wist te vertellen dat hij een (heel) hoge stardsnelhied en vliegsnelhied heeft waardoor een handstard misscien wat riskant word. imand een goed idee?

    Groeten Halmar
     
  3. dafoolio

    dafoolio Guest

    ALS je in Zutphen (uiterwaarden) vliegt kan je hem van de nieuwe ijsselbrug af gooien. Die is vrij hoog, dus dat zou redelijk moeten kunnen lijkt mij.
     
  4. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Van de IJsselbrug: goed idee! :thumbsup:

    (En dan schuin omlaag gooien, hè! :wink: )


    jan.
     
  5. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Sorry, ik zeg het fout . . . :oops:

    'Speed implies control'

    en

    'No (air-)speed means no control' :teacher:

    Dat laatste is me (bij de (hand-)start) dus twee keer opgebroken . . . :oops:

    Met 12, 13 of 14 cellen zou je geen probleem moeten hebben . . . 8)

    (Die Angaben sind wie immer ohne Gewähr.) :wink:

    Of heb je dan zo'n rolmoment dat 'ie sowieso de grond in draait? :roll:

    Misschien dat de deskundologen hier hun licht over kunnen laten schijnen? :p


    jan.
     
  7. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik kom nu op een totaal gewicht van 3900 gram. dat is 1100 zwaarder als door thermofluegel opgegeven. :roll:

    de motor is een Plettenberg HP 300/30 A3, op 14 cellen.
    propellor is een klein beetje onleesbaar geworden, ...5,5X20 cm

    groeten Halmar
     
  8. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Oei . . . ! 8O

    Dan zal die wel hard gaan! :wink:


    jan.
     
  9. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    eh, heb je hem zelf nooit gewogen? ik heb er nu alleen een extra variometer inzitten. dat scheeld nog geen 100gram :roll:

    dat wiel gaat hem natuurlijk ook nog weer zwaarder maken, misschien toch maar niet.

    als ik er 4s2p lipo's in zet (wie gaat dat betalen :roll: ) kom ik nog 200 gram lichter uit.

    groeten Halmar
     
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Nee, ik heb hem zelf nooit gewogen . . . :?

    Maar, moet er nu lood in de staart? :roll:

    Zo nee, dan zal die van mij waarschijnlijk ook net zoiets geweest zijn.

    Tenzij je een heeeeeeeeeeeeleboel verf op de romp gespoten hebt, en die vario achterop . . . 8O

    Dat wordt dan gecorrigeerd door de extra hardware voorin. :p

    En kom je inderdaad wat zwaarder uit . . . :?

    Mwoh . . . Moet kunnen! 8)


    jan
     
  11. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  12. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    nee, ik heb de accus wat naar achteren gepland en heb daardoor geen lood nodig.
    er zit ook niet teveel verp op, voor je het weet schuur je er doorheen :roll: (met korrel 1200)

    @Bertus,
    hier staat wat over de motor
    en dit is het datablad van de motor. met 14 cellen moet je ongeveer bij 14V kijken. maar daar zijn nog veel mogelijkheden en weet ik ook niet meer waar ik vanuit moet gaan.

    wat voor een elastiek zou ik moeten gebruiken om dit de lucht in te helpen?

    [​IMG]

    zo moeten de accu's nu ongeveer komen te liggen.

    Groeten Halmar
     
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Hier is geen touw aan vast te knopen, Bertus! :wink:


    jan.
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.495
    Locatie:
    groningen
    Aha! :p

    Op die fiets . . . :wink:


    jan.
     
  17. kris_geusens

    kris_geusens

    Lid geworden:
    14 aug 2003
    Berichten:
    544
    Locatie:
    Begijnendijk (B)
    Bij ons op het plein hebben ze zo ook eens dagen gexperimenteerd met elastieken en trekkrachtmeters en V-constructies, het was een amusement voor de rest van de club ;-)

    en de conclusie was: een rechte elastiek werkt gewoon simpeler, recht tegen de wind in en aan een haak op je zwever...

    keep it simple !

    Kris
     
  18. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  19. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.839
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015

Deel Deze Pagina