reparatie ASW27

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door Halmar, 29 mei 2005.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Motocalc? :roll: :?


    jan.
     
  2. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    de maten die ik gaf waren in cm, raak niet in de war...

    @Jan,
    weet jij per ongeluk nog wat voor een prop er op zat?

    ik wilde gewoon met het elestiek recht starten. als hij dan los is van het elestiek pas gas geven.
    als ontkoppel systeem wilde ik eigenlijk wel iets automatisch. dat word waarschijnlijk dus een haak. kan die meteen een beetje mijn romp beschermen tegen de grond bij de landing...

    @Bertus
    hoeveel meter van dat elastiek heb je?

    Groeten Halmar
     
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Ja, dezelfde als die er nu op zit. :p

    Ik gok iets als 14 * 8, maar dat is, zoals gezegd, een gok. :?

    Op die site van Plettenberg staat 12“x7“ – 15“x9,5“ voor kleine / mittlere Segler aangegeven, dus dat zou goed kunnen kloppen . . . :wink:


    jan.
     
  4. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    van de cijfers kan ik zien ..4x8 -> ik denk dat het een 14x8 is. :yes:

    @Bertus,
    ik las ergens dat je €0.80 per meter voor 8mm elestiek moest betalen. verder was je €22 kwijt. rekenen -> 25 m elastiek, klopt dat?

    denk dat ik vanmiddag even lang de lokale watersportzaak ga.

    Groeten Halmar
     
  5. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
  6. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Van de site van Kontronik:

    http://www.kontronik.com/Index2.htm

    Leistungsbedarf für modellgerechte Motorisierung

    Segler / Sailplane 80 bis 100W/kg
    Motormodell / Motormodel 100 bis 120W/kg
    Motormodell bodenstartfähig / Motormodell ROG 120 bis 150W/kg
    Schleppmaschine 150 bis 200W/kg
    Hotliner >200 W/kg
    Hotliner "senkrecht" / vertical >300 W/kg

    Leistung (W) = Akkuspannung (V) x Akkustrom (A)


    Dat zou dus wel moeten gaan . . . 8)


    jan.
     
  7. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  8. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    heb je ook nog een foto van dat karretje?

    even uitgerekend, voor de liefhebber, de vleugelbelasting is 70g/dm²

    Groeten Halmar
     
  9. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    ik kon het niet laten om vandaag (vanavond) toch nog even tussen de buien door te gaan vliegen.
    doordat het gras te hoog was kon ik het karretje niet gebruiken maar gelukkig was een vriend zo goed om hem op te gooien.

    dat ging goed, en daarna was hij ook zo weg! wat een pauwer! daar stonden we met ze'n drien toch wel van te kijken. steighoek van meer dan 30 graden.

    [​IMG]

    in de lucht heb ik de remkleppen even getest, toen ik ze weer dicht wou doen ging er een dus niet meer dicht. dat vliegt best moeilijk. toen ik het eenmaal door had kon ik door de kleppen helemaal open en weer dicht te doen wel weer dicht krijgen. daarna kon ik gewoon weer vliegen, maar wat dat nou was?

    verder heb ik heel erg genoten van de vlucht, al moest ik door de naderende bui weer veel te vroeg landen.

    [​IMG]

    en toen hij het gras raakte was hij in een keer zeiknat :roll: gelukkig had ik een handoek bij me :D

    Groeten Halmar
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  11. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    die power wist ik ook wel maar het is toch wel kicken als je als een raket de lucht in schiet :D

    het gekke was eigenlijk dat een klep niet meer dicht ging :?

    als ik er zo over denk zou het kunnen dat de onderste lat van de kleppen naar achteren is gebogen als gevolg van een hoge snelhied waardoor hij niet meer dicht zou willen. ook zo maar een idee :wink:

    Groeten Halmar
     
  12. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

    het is dus niet gelukt om hem lang heel te houden, het starten is nogsteeds een probleem (karretje).

    na mijn vakantie ga ik hem pas weer maken denk ik, maar daar zal ik niet meer een verslag van maken.

    Groeten Halmar
     
  13. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Watskebeurt?
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.494
    Locatie:
    groningen
    Wààààààt???

    Je gaat ons toch niet vertellen dat 'ie aan puin ligt? 8O

    Laat dat reparatie-draadje maar even zitten, hij hoeft morgen niet klaar, en hoe dat met die kleppen zit weet ik ook misschien wel een antwoord op, maar wat is er gebeurd??? :(


    jan.
     
  15. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.835
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2015
  16. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Wat heb ik gemist.
    Dat het fout is gegaan wist ik al.
    Maar het forum was voor mij de laatste dagen een puinhoop.
    Kon niet surfen door alles heen.
    Sinds vandaag gaat dat weer.

    Halmar succes met de nieuwe opknapbeurt.

    Han.
     
  17. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    hij heeft wel weer schade, maar in verhouding tot het vorige vald het enigzins mee, de neus zit er nog strak aan. onder de romp, waar de accu lag, zit een schuur (8cm). in de kuiprand(waar de kap op licht) een paar barstjes en 3 kleine barstjes in de staart. de kap zelf is nog verder geruineerd (maar goed dat ik nog geen nieuwe heb :roll: ) en als laatste een gebroken prop.

    wat zou dat met die kleppen geweest kunnen zijn?

    Groeten Halmar
     
  18. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    hij is weer heel!!!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    nu alles weer inbouwen, en dan kan hij weer vliegen.

    @Bertus, kunnen we dan een keer afspreken voor het startkarretjes verhaal?

    Groeten Halmar
     

Deel Deze Pagina