Reparatie banden

Nu ik mijn offroad banden van mijn T-Maxx weer uit de kast heb gehaald, heb ik helaas moeten constateren dat er op de wang van enkele banden een scheurtje zit. :(

Ik zal vast niet de enige zijn die dit probleem heeft gehad. Omdat de banden verder perfect zijn, wil ik ze repareren. Ik kan alleen zelf niet bedenken wat de beste manier is.

Wie weet hoe ik het beste deze scheurtjes kan repareren?

Alvast bedankt!

Tijdelijk met secondelijm, of intapen van binnenuit...

Waarschijnlijk heeft iemand een duurzamere oplossing?

edit: heb ooit 'lijm' gezien in een setje met losse noppen en strips en kale bandjes om zelf een gewenst bandenprofiel samen te stellen, heb echter geen idee meer waar ik dit ben tegengekomen...

Laatst bewerkt:
Wat men vader vroeger deed voor zulke problemen bij mijn bandjes was gewoon even met een soldeerbout de boel weer dichtsmelten. Of het werkte kan ik me niet gauw herinneren :)

Tijdelijk met secondelijm, of intapen van binnenuit...

Waarschijnlijk heeft iemand een duurzamere oplossing?

edit: heb ooit 'lijm' gezien in een setje met losse noppen en strips en kale bandjes om zelf een gewenst bandenprofiel samen te stellen, heb echter geen idee meer waar ik dit ben tegengekomen...

Intapen met welke (soort) plakband?

Wat men vader vroeger deed voor zulke problemen bij mijn bandjes was gewoon even met een soldeerbout de boel weer dichtsmelten. Of het werkte kan ik me niet gauw herinneren :smile:

Of het werkte is wel belangrijk om te weten! ;)

Laatst bewerkt:
alleen aan de binnenkant.

buiten is zo,n raar gezicht.:vamp:

duct tape op het loopvlak (aan de binnenkant) is trouwens ook goed tegen ballonneren (het dragster effect)

Een vriend van mij heeft voor scheurtjes in zijn band fietsenbandenplak gebruikt. Op zijn standaard mgt-bandjes werkte het goed.

rubbercement, wordt vaak gebruikt om buitenbanden te fixxen van fietsen, scooters of motoren.
Als je dat in de scheur smeert misschien gaat ie dan nog effe mee (tot het profiel weg is.

als het scheurtje niet te groot is gewoon met seconde lijm. Ik heb nu ook een goede set banden waar de insert gebroken is, stuk tape erom heen deed wonderen :)

Ok, de "secondenlijm en tape methode" gaat het dan worden. Morgen maar even naar de Praxis voor goede tape. Ik zie wel tegen deze reparatie op want ik kan me herinneren dat de banden van de velgen loshalen geen pretje is :(

Bedankt voor alle reacties zover!

banden los halen is makkelijk. Gooi de band in een pan met kokend water ongeveer een minuutje of 20-30 de ene kant. Dan draai je de band om en laat je die 20-30 minuten zo liggen. Hou het water pijl wel in de gaten.

Wel elke 10 minuten band er uit halen en proberen welke stukken je los krijgt soms moet je wat harder drukken dan ergens anders maar je krijgt het er wel helemaal af zonder dat het kapot gaat.

Laat wel je Inserts goed drogen voordat je hem weer dicht lijmt.

banden los halen is makkelijk. Gooi de band in een pan met kokend water ongeveer een minuutje of 20-30 de ene kant. Dan draai je de band om en laat je die 20-30 minuten zo liggen. Hou het water pijl wel in de gaten.

Wel elke 10 minuten band er uit halen en proberen welke stukken je los krijgt soms moet je wat harder drukken dan ergens anders maar je krijgt het er wel helemaal af zonder dat het kapot gaat.

Laat wel je Inserts goed drogen voordat je hem weer dicht lijmt.

Klopt, dit is de manier. Bedankt man! Maar leuk heb ik dit nooit gevonden!

ik heb het pas geleden gedaan met ruitenkit die wij op de zaak gebruikken om een voorruit te kitten.
werkt goed en is de zelfde kleur als de band. je kan ook andere kit gebruiken kijk maar ff bij de gamma ofzo.

Je banden los halen vreet tijd ja...en daar komt nog eens blaren boven op :(... Ik heb ook ooit gelezen dat je ze in de oven kan gooien, maar dat gaat vreselijk stinken dus ik laat dat dan maar achterwegen ;)

Back