Reparatie - graag jullie advies

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in het DLG gebeuren, maar aangestoken door een clublid nu al compleet verslaafd. Na een paar slingers aan een Hobbyking DLG heb ik een tweedehands Tweagle kunnen kopen en ben nu enthousiast aan het oefenen.

Een slechte landing zorgde dat mijn rudder verdraaide en de startboom een klein beetje inscheurde - zie foto. Aan de andere kant zit ook zo' n scheurtje. Ik heb het met CA gelijmd maar dat hield niet, de scheur kwam na drie worpen weer terug.

Ik moet dus met epoxy aan de slag en op zich een reparatie van niets maar omdat ik geen ervaring heb met Carbon en DLG's vraag ik graag jullie advies.

Ik heb bij Hyperflight een stukje 60 gr , 3 laags carboline gekocht en finishing epoxy en nu heb ik 3 vragen:

Zie foto's

1. Zal ik alleen de staartboom repareren en het roervlak niet meenemen? Optie rood. Of juist wel overlap, optie blauw? Bij die laatste is het sterker maar kan het rudder niet meer losschieten (is met CA gelijmd). Of moet het juist compleet anders?

2. Is 1 laag Carboline genoeg? Of moet ik twee lagen doen?

Een bandje rond de startboom vlak voor het rudder lijkt mij sowieso een goed idee.

3. Hoe breng ik het Carboline aan zodanig dat het mooi glad wordt? Even opschuren en dan plak ik alles natuurlijk netjes af, dan epoxy kwasten, carboline erop en weer kwasten. En dan? Hoe krijg ik overtollige epoxy weg? En hoe krijg ik het mooi glad? Plakband eromheen? En blijft dit niet plakken dan?

Alvast dank voor jullie advies!

Roger

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Hoi Roger,

Ik zou zelf voor de rode optie gaan, ik denk dat blauw niet veel toevoegt behalve gewicht, op een plek waar je het echt niet wilt hebben!

Ik zou de breuk eerst weer lijmen met ca en zorgen dat alles netjes recht zit!

Dan idd even schuren

Carboline op maat knippen en leggen op een stukje keuken folie,
Dan met epoxy impregneren