Reparatie Jive 80 HV

Helaas door een crash is mijn jive 80-hv overleden nu bied kontronik een goede service voor reparatie en aan gezien ook de koratop nieuwe lagers nodig had die ook mee opgestuurt krijg ik vandaag de spullen terug moet zeggen wel snel geregeld, bekijk ik de rekening voor het vervangen van de lagers 30euro de jive is helaas niet meer te repareren verzend kosten 20 euro
vind ik nogal veel maar ja.

denk bij mezelf de jive is toch stuk laat ik eens kijken hoe die van binnen er uit ziet is dat ding gewoon van geen kant open tekrijgen he het rode jasje wil er niet van af rondom ingesneden maar nee hoor niet mogelijk daarmee zie ik een regelaar die volgens mij niet terepareren is daarmee wordt het wel een hele dure regelaar ook als je allen de bec eruitblaast of een kabel afbreekt

of is er iemand die er andere ervaring mee heeft .

ps heb wel een nieuwe besteld hij bevalt gewoon goed maar ik wou dit toch even kwijt

Op de rekening staat The amplifier from the jive is defetively, unfortunately, a repair is not possible ,mechanical damage on the jive .

M.A.W. de productbescherming (kopieerbeveiliging)komt dus op konto van de koper!!!
Dus de beste regelaars die er zijn, zijn goed totdat er iets aan mankeerd en kunnen dan bij het chemie`s afval!

gr Richard

yep de jive is èèn blok kunstof wil echt niet uitelkaar ben er een uur mee bezig geweest maar vergeet het maar.

och jee, vergeet het dan maar. Da's dus wel een dik nadeel tov een 'conventionee l opgebouwde regelaar' bijvoorbeeld een castle creations ......

Bas

Ze bepalen de afhandeling op het gene wat jij meld, dus altijd melden dat hij zomaar gestopt is;)

Een leuke korting geven is dan wel het minste wat ze kunnen doen, nu houd hij toch een nare smaak over aan dat merk.

Hallo,

Ik heb dezelfde ervaring met JIVE regelaars wat reparatie betreft. Ik heb onlangs 2 JIVE 80+ LV's opgestuurd naar Kontronik. De eerste deed niks anders meer dan 10x knipperen bij het inpluggen van de akku, de tweede had na een crash opgestuikte condensators.

Resultaat: allebei niet meer te repareren. Ik heb dan gebeld en als uitleg gekregen dat het ingieten in kunststof van de regelaar zelf, tot gevolg heeft dat ze die dingen nooit meer open krijgen. Doh. Dus bij het kleinste probleem welk niet met een softwareupdate verholpen kan worden, zit je in de sh*t.

Ik heb wel voor de eerste (met kapotte interne processor) een spiksplinternieuwe gekregen. So far so good.

Voor de andere ben ik nog altijd bezig (en dit sinds eind April 2009) om Kontronik (en ze hebben dat al wel telefonisch toegezegd!) er eindelijk toe te bewegen me nog een andere nieuwe regelaar toe te sturen aan 60 of 65% van de nieuwprijs. Daarvoor moest ik eerst het reparatiebericht nog eens opsturen, samen met het aankoopbewijs en dan ging alles in orde komen. Nu, 3 mails en 6 weken verder nog steeds niks. Kontronik reageert niet meer op mijn mails naar info@kontronik.com.

Ik ben niet ontevreden over de service (heb tenslotte al 1 nieuwe regelaar), maar als Kontronik me aan de telefoon zegt dat ik een nieuwe kan kopen aan een gereduceerde prijs dan moeten ze ook woord houden.

Wordt vervolgd....

Ralf

Ik heb kontronik ook al gemaild met de vraag om de regelaar tevergoeden maar geen reaktie het kan toch niet zo zijn dat een onderdeel van een paar euro ( opgestuikte condensatoren) je de komplete regelaar kost van 279 euro . wordt hoop ik ook nog vervolgd

jan

Hallo,

Om nog eens terug te komen op mijn telefoongesprek met Kontronik, onderwerp van gesprek was het ingieten in kunststof.

De reden voor en type-voorbeeld dat die mevrouw a/d telefoon gaf is regelaarschade en blijkbaar 1 van de hoofdredenen zijn gebroken printplaten na een crash.

Volgens Kontronik, als de regelaar enkel beschermd is door een (al dan niet dikke) krimpkous, is het risico op beschadingen groot. Zelfs bij kleine ongelukjes. Een gebroken print (dixit Kontronik) is niet meer te repareren en dus daarom gieten wij JIVE regelaars in in kunststof en daarom breekt de print niet.

OK......

Mijn reactie daarop was dat het bij mij met 2 kapotte condensatortjes al zover was dat de regelaar niet meer gerepareerd kon worden. Had er maar een krimpkousje rond gezeten, dan was het al lang in orde geweest want dan had een Kontronik technicus eraan gekund om ze te vervangen.

Dus of de regelaar nu ingegoten is of niet, het netto effect is in dit geval hetzelfde: niet te repareren. 211 EURO nieuwschroot.... Doh doh doh ....

Ik vlieg al meer dan 25j en heb nog *nooit* een gebroken print gehad na een crash, volgens mij is dat slechts een miniem percentage van de crashes. Daarom ingieten is met een kanon op een mug schieten.

Conclusie:

De JIVE regelaars zijn ingegoten in kunststof om ongelukjes die bij andere regelaars misschien een reparatie tot gevolg hebben te vermijden.

Spijtig genoeg is dit een mes dat aan twee kanten snijdt want de kleine ongelukjes die bij niet ingegoten regelaars verholpen kunnen worden door een handige technicus, zorgen bij Kontronik JIVE regelaars voor bergen frustratie omdat er niks mechanisch aan gerepareerd kan worden (en dan zijn die dingen wel erg duur).

Nu het moet ook gezegd: als ze werken is er wel niks op aan te merken. :-) ( Zal wel maar niet beginnen over 2x en 3x knipperen :-) bij het aansteken van de akku )

Ralf

Laatst bewerkt door een moderator:
De enigste reden die ik zie van het ingieten is dat Kontronik een goede manier heeft gevonden tegen het kopiëren van hun product, wat je niet kan zien kan je ook niet na maken!! helaas betaald de klant bij problemen voor deze bescherming:mad:

Een coulance regeling lijkt mij dan wel op zijn plaats!
Anders hebben ze straks met hun gietwerkjes geen klant meer over.
En het lijkt mij sterk, dat alleen Kontronnik een goede regelaar(lees governor) kan maken

Vooral de combinatie van een Jive is helaas nog uniek.

Governor van het hoogste niveau.
Zeer goede BEC van max 15A.
Laag totaal gewicht.

Als een ander merk komt met gelijkwaardige of betere spec's voor de zelfde of lagere prijs ben ik hun eerste klant;)

Stel je eens voor dat je alles crashbestendig gaat maken ... Regelaars zijn voor vliegen, niet voor crashen.
Ingieten om klonen te verkomen hoeft niet, met weghalen van typenummers op componenten kom je heel eind. En de firmware kun je tegen klonen beschermen.

heeft even geduurd maar het jasje is er af op de onderste foto kun je nog net de deuk in condensator zien

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ja daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar. Heb je het plastic verwarmd zodanig dat de soldeer nog niet vloeibaar wordt of is het met grof geweld gedaan ?
Het lijkt een beetje op het laatste ... ik zie flinke scheuren in het plastic.

Met een powerjazz hoef je dat niet te proberen, het spul waar het ingegoten is, is oerend hard !

Bas

mwa met dit spul is het vaak de moeite niet om de printplaat etc te gaan repareren, en ik heb dan zelf ook de neiging om het open te slopen en eens van binnen te kijken :P

Back