Reparatie Nemere schaal 1:6

Vincent, hij ziet er weer top uit! Voor de rest zijn we vooral nieuwsgierig naar het project dat de reparatie in de weg zat! Heb je nog iets anders gebouwd?

Afgelopen week was het veld weer open en mocht er (met 1.5m afstand) weer gevlogen worden :yes:. Raymond schoot een paar prachtige foto's, kraakheldere lucht en best een boel wind. Nu met stalen vleugelpen.
IMG_5713half.jpg
IMG_5714half.jpg

IMG_5691 half.jpg
IMG_5692half.jpg

Zo'n mooie lucht en die doorschijnende vleugels, ook het prachtige ontwerp van de Nemere uit de jaren 30
IMG_5696half.jpg

IMG_5702half.jpg

IMG_5704half.jpg

IMG_5736half.jpg

IMG_5765half.jpg

Heerlijk dat hij weer vliegt, nogmaals dank aan de hulp bij het zoeken van de diverse onderdelen :worship: , Raymond voor het maken van de prachtige foto's en hopelijk komen er weer sleepmeetings.

Vincent

Dankje voor je reactie en ja, een veilig gevoel die 8mm stalen pen. Met de forse wind was dat gewicht ook heel plezierig.
De foto's zijn door Raymond genomen, inderdaad prachtig.

Vincent.

Prachtige plaatjes, prachtige kist. Die dubbele kleppen zijn gaaf, net echt zo als hij in foto 6 komt binnen zetten. En de diagonaaltjes in de rolroeren met de zon er door, zo mooi. Voor mij veel mooier dan al dat nieuwe Carbon.

Hartelijk dank voor je commentaar Merijn.
Die kleppen waren een flink klusje, maar dat soort details zijn vaak de kers op de taart. De kisten die in die periode werden gebouwd vind ik vaak erg mooi,en dat gelakte triplex heeft wel wat (ik heb houten boten gehad....)
Vandaag net ook de maiden met mijn nieuwe zwever gehad, een Gull schaal 1/4. Hieronder de link naar het (Engelse) bouwverslag op Retroplane. Het was een spannend weekje!
http://www.retroplane.net/forum/viewtopic.php?p=160529#160529

Vincent

Dat project had ik al gevonden, pas nadat ik de Nemere gebouwd had natuurlijk. Dit project is dacht ik ook in 2017 gestart, ik weet dat niet zeker. De video over de bouw van de ribben en vleugel waren wel nieuw voor mij, prachtig.
Toen ik de Nemere bouwde waren de originele tekeningen nog niet gevonden en nu zie ik wat ik allemaal anders had moeten doen. Ongelofelijk hoeveel manuren er toen in zo'n kist gingen, al die ribben met al die latjes.....

Back