Reparatie Romp NikeEVO- Top model CZ

20230409_115356.jpg
20230409_115829.jpg
20230409_115833.jpg
20230409_115833.jpg
Goede middag!

Wie kan mij tips geven om de fuselage van mijn Nike 2 te repareren. Het materiaal is epoxi fiberglass.

Bijgevoegd foto's van de breuk.

Bedankt alvast!
Groeten
A

Wat je zou kunnen proberen.

De rompdelen fixeren op een aluminium hoekprofiel en dan een glasvezelkous aan de binnenkant lamineren met lamineren epoxy. Je zou dit met een langwerpige ballon van binnenuit kunnen aandrukken.

Daarna als dat uitgehard is de breuk vanaf de buitenkant uitblijven en naast de breuk ook een vlak wegschuren van een 20mm breed en zo'n 1mm diep. Daar dan weer glasvezeldoek in lamineren.

Bedankt voor uw antwoord maar het lijk me zeer moelijk om in zo'n dunne romp te werken....als ik aan de buitenkant een glasvezel maatje met epoxy aanbreng zou de romp sterke genoeg worden???

Aan de buitenkant alleen kan qua sterkte ook wel, maar dan krijg je iets van een verdikking te zien. Schuur dan wel de gelcoat weg, tot je de laag glasmat gaat zien, zodat je een beetje glasmat op glasmat contactoppervlak krijgt. Ik zou dan een cm of 3 aan beide zijden overlap aanhouden en meerdere dunne glasmatlaagjes aanbrengen.

Voor het uitrichten kan het soms helpen om er een opgerold stuk A4 papier in te steken en dan met secondenlijm proberen om de breukstukken t.o.v. elkaar vast te zetten. Dan goed kijken of alles inderdaad onder de juiste hoek aan elkaar zit en voelen of er geen uitsteeksels zijn voordat je gaat glassen.
Succes.

Dankje wel voor je reactie.....dat zal ik (proberen) te doen...laatste vraag...
Welke soort epoxy moet ik gebruiken en waar kan ik het kopen?
De glaasmaatjes heb ik wel...

Godskolere…… 15 euro voor 150 gram :eek:
Als je alleen voor die reparatie wat nodig bent en in het noord oostelijke deel van nederland woont dan kom je hier maar wat op halen

Back