Reparatie romp van een Robbe Puma 40

Ik heb een Robbe Puma 2 . Echter zat hier voorheen een brandstofmotor in. Deze is omgebouwd naar electro door de vorige eigenaar. Dit had helaas wel wat netter gekund.

In het gezocht topic heb ik een vraag uit staan of er iemand is die nog zo`n romp heeft liggen.
Nu is het misschien ook een mogelijkheid om dit te repareren of dicht te maken?
Het is echter geen hout. Het is ook geen glasvezel body. Best wel dun materiaal.

Is er iemand die een mogelijkheid ziet om dit weer mooi te maken?

Laatst bewerkt:
De romp is gemaakt van Plura, een speciaal soort ABS van Robbe.
Je kunt het goed lijmen met stabilit Express.
In dit geval zou ik een malletje maken van (balsa)hout dat netjes over de opening past. Daarna een glasmatje (of 2) eroverheen lamineren met lamineer-epoxy, goed laten drogen en het plaatje glasmat pas maken over het gat. Uiteindelijk het losse plaatje glasmat vastzetten met 2 parkertjes aan de romp zodat je later altijd nog de motor kunt verwijderen.

Als ik een tip mag geven, haal dat grote massieve blok hout uit de romp en bouw van 3mm triplex een bokje waar de motor op zit. Dat is veel lichter.

Succes en grt,

Arnoud.

Bedankt voor je reactie. Dat blok hout is mooi gewicht aan de voorkant. Ondanks dat gewicht moet er nog lood bij ter compensatie. Als ik het nog lichter maak moet er nog meer lood in.

Kan je er niets overheen zetten ? Misschien iets van een petfles o.i.d
Dat met parkertjes vastzetten, als een tweede motorkap.
Is maar een idee.
Jammer, dat het zo grof en onnadenkend is gebeurd.j
Je zou wellicht een tweede motorkap er overheen kunnen plaatsen.
Ik heb er nog wel een paar, maar zit voorlopig nog wel 2 weken in het buitenland.
Mocht je nu niks vinden, kan je me over 2 weken een PB sturen.

Bedankt voor het meedenken, dat is misschien wel een goed idee. Ik las dat je zelf ook dezelfde kist had overgenomen. Heb je die nog? Heb je die al gebouwd? Is deze ook over te nemen?

Het is niet te geloven. Ik werd vanmiddag via Facebook getipt dat er een bouwkit van een Puma 40 werd aangeboden op mp. Met jaaaaa, dezelfde romp.

Blijkt het ook nog een clublid van mij te zijn. Direct gebeld en overgenomen. Helemaal happy :)

Back