Robbe is failliet, er wordt nog gezocht naar doorstart mogelijkheden.
Voor garantiegevallen dient men zich daardoor uitsluitend te wenden tot de winkelier, die het product heeft verkocht. Deze is hiervoor verantwoordelijk.
V.w.b. de fabrieksgarantie wordt op de Robbe site opgegeven hoe het nu verder gaat met de service. Dit heeft uitsluitend te maken met wat er nog aan mogelijkheden zijn bij de faillerende fabriek, niet met de garantieplicht van winkeliers:
http://www.robbe.de/service-center/
De belangrijkste punten hieruit:
- garantie is alleen nog mogelijk op producten van Futaba, Power Peak en Roxxy
- eindgebruikers: garantiegevallen s.v.p. alleen nog inleveren bij de desbetreffende winkelier
- de garantieperiode is in éénduidige gevallen 6 maanden
- op producten, die ná 30-04-2015 door Robbe werden uitgeleverd wordt geen garantie verleend
- overige reparaties worden alleen nog tegen berekening uitgevoerd
Uiteraard zal de Nederlandse servicedienst zich ook aan deze regels moeten houden. In afwijking hiervan:
- voor Robbe-Futaba producten zal ik zo veel mogelijk de normale garantieperiode in acht blijven houden. Uitzonderingen zijn reparaties, die uitsluitend in Duitsland kunnen worden verricht en reparaties met hoge materiaalkosten. In het laatste geval is alleen de arbeid kosteloos.
- voor rechtstreeks aan de servicedienst toegezonden reparaties, die hier niet uitgevoerd kunnen worden zal eerst toestemming worden gevraagd deze door te sturen naar Duitsland. Dit doorsturen is echter wél voor eigen risico.
Vanzelfsprekend kan men voor reparaties, die buiten de garantie vallen, nog steeds normaal bij mij terecht. Hierin is niets veranderd.
Jan van Mouwerik
(Technische dienst Robbe-Multiplex-Simprop-Graupner voor Nederland en België).
Voor garantiegevallen dient men zich daardoor uitsluitend te wenden tot de winkelier, die het product heeft verkocht. Deze is hiervoor verantwoordelijk.
V.w.b. de fabrieksgarantie wordt op de Robbe site opgegeven hoe het nu verder gaat met de service. Dit heeft uitsluitend te maken met wat er nog aan mogelijkheden zijn bij de faillerende fabriek, niet met de garantieplicht van winkeliers:
http://www.robbe.de/service-center/
De belangrijkste punten hieruit:
- garantie is alleen nog mogelijk op producten van Futaba, Power Peak en Roxxy
- eindgebruikers: garantiegevallen s.v.p. alleen nog inleveren bij de desbetreffende winkelier
- de garantieperiode is in éénduidige gevallen 6 maanden
- op producten, die ná 30-04-2015 door Robbe werden uitgeleverd wordt geen garantie verleend
- overige reparaties worden alleen nog tegen berekening uitgevoerd
Uiteraard zal de Nederlandse servicedienst zich ook aan deze regels moeten houden. In afwijking hiervan:
- voor Robbe-Futaba producten zal ik zo veel mogelijk de normale garantieperiode in acht blijven houden. Uitzonderingen zijn reparaties, die uitsluitend in Duitsland kunnen worden verricht en reparaties met hoge materiaalkosten. In het laatste geval is alleen de arbeid kosteloos.
- voor rechtstreeks aan de servicedienst toegezonden reparaties, die hier niet uitgevoerd kunnen worden zal eerst toestemming worden gevraagd deze door te sturen naar Duitsland. Dit doorsturen is echter wél voor eigen risico.
Vanzelfsprekend kan men voor reparaties, die buiten de garantie vallen, nog steeds normaal bij mij terecht. Hierin is niets veranderd.
Jan van Mouwerik
(Technische dienst Robbe-Multiplex-Simprop-Graupner voor Nederland en België).
Laatst bewerkt: