Reparaties Robbe producten

Nee, Roel, dat was hij niet.

Ik weet niet waarom, maar JIJ leest er iets in wat er niet staat. Micropuller geeft duidelijk aan dat hij NIET failliet is gegaan door zoiets, en ik zeg alleen dat als je door zoiets wel failliet gaat, dat ook je eigen schuld is. Niet meer en niet minder. Dat jij er meer van wilt maken, is jouw probleem.

En voor de goede orde; dat gaat dus ook NIET over Robbe.

Wellicht dat je je elders aan mij gestoord hebt, en daarom nu overal perse het negatieve in wil lezen en wil hakken, maar je vliegt hier echt volledig uit de bocht, leest iets wat er niet staat en maakt er iets van wat er ook niet staat. Dat is geheel voor je eigen rekening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dit gaat kennelijk over niet moderators die willen modereren ;)
 
Er is een verschil roel. Ik zeg 'wellicht'. Waarmee ik aangeef dat het de enige verklaring is die ik kan bedenken waarom iemand, die normaliter heel redelijk is, zo belachelijk verkeerd uit de hoek kan komen.

Jij stelt het als feit. Zelfs nadat ik zelf al gezegd heb dat het er niet staat, en nadat Micropuller aangegeven heeft dat hij zich er niet door aangesproken voelde, ga je er op door. Zelfs nu nog.

Dus tsja.. vertel jij dan waarom je door blijft gaan en door blijft gaan.. ik kan er maar 1 verklaring voor bedenken, en die heb je ontkracht.

De rest ben ik met je eens. Staak het dan ook. En ga er niet weer overbodig op terugkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer om te lezen dat Robbe failliet is!
Ik zelf ben ook begonnen met een charter die nog steeds kan vliegen.
En vlieg nog steeds met een Robbe FX-18 35 mhz(ik weet het een oudje) en vaar een Smit Rotterdam met mijn nog oudere Robbe Economic 40 mhz zender
Vroeger best veel met Robbe modellen gevlogen in de tijd dat of voor Robbe was of Graupner
en als klein jochie heel wat Robbe magazines versleten( ik heb er zelfs nog een paar)
Echter moet ik wel erkennen dat de laatste jaren voornamelijk bij laders de kwaliteit iets minder was(ik bedoel niet de printplaten en elektrische componenten) voornamelijk de bedieningsknoppen/schermpjes enz tegenover dezelfde laders met een andere naam die dat wel goed voor elkaar hadden voor dezelfde of goedkopere prijs.
Ook kwamen ze de laatste jaren vaak met modelvliegtuigen die door andere fabrikanten al meer dan half jaar eerder uitkwamen en dus eigenlijk de hit van het jaar al voorbij was voor dat ze er mee konden verdienen.
Dus dat het niet goed ging was al een tijd bekend zonde dat ze dat niet konden veranderen
 
Ach hou nou toch op Roel. Je bent te oud om zo kinderachtig te zijn. Hier:

Vrij vertaald: "je bent een slechte ondernemer"?
Eenpitter, je zou er goed aan doen dit soort niet ter zake doende opmerkingen achterwege te laten.

Je hebt zelfs de moeite genomen niet alleen het te stellen, maar ook mij er vermanend op toe te spreken. En daarna herhaal je, als ik zeg 'dat staat er niet', het nog eens:

Niet letterlijk nee. Maar de strekking was luid en duidelijk.

Dus wat wil je nou eigenlijk?
 
Heren.... moet dit nu per sé weer verzanden in een discussie over wellus/nietus, en of er nu iets wel of niet letterlijk staat, danwel hoe iets geïnterpreteerd moet worden?

Het draadje gaat over eventuele reparaties van Robbe Producten, daar zijn aanvankelijk wat onduidelijkheidjes in geslopen die weer gecorrigeerd zijn, en het gaat NIET over of:
-MP wel of niet een slechte ondernemer is
-Of Eenpitter dat wel of niet gezegd heeft
-Of Roel nu wel of niet gelijk heeft

Mag het weer on-Topic?

De strekking van het verhaal, namelijk dat Robbe failliet was en dat dat eventuele gevolgen KAN hebben voor eventuele reparaties/garanties, was mij namelijk al geheel duidelijk nog VÓÓRDAT de eerste commentaren van "dat klopt niet, en de winkelier blablabla" er op losgelaten werden....

En zo slim ben ik niet, dus....

Groet, Bert
 
Lijkt het wel op hè. Uiteindelijk komt alles wel op zijn pootjes terecht. Los van het feit dat het zonde is dat Robbe failliet is.
 
De buit wordt verdeeld , en Robbe is een slechts een stuk modelbouw geschiedenis geworden .
Eeuwig zonde . . . . .
 
In december heb ik bij een Duitse modelbouwwinkel on-line een FX22 zenderset gekocht , nu had ik wat klachten en nu wordt mij door
deze Fa verteld dat door het failiet van Robbe ik geen aanspraak meer kan maken op garantie !
Ik heb ze gemeld dat ook zij onder het europeese consumenten recht vallen, maar ze zeggen ijskoud Nee !
Ben hier wel erg van geschrokken , je mag toch aannemen dat je bij een (grote) duitse webshop betrouwbaar je spullen kan aankopen ?

Met nederlandse winkels heb ik ook al problemen , (niet leveren van bestelde producten, als antwoord krijg je dan : "dan haal je het toch ergens anders" )
In deze tijd waar iedereen een grote mond heeft van service e.d. lijkt het er in de praktijk alleen maar op achteruit te zijn gegaan .

Gr,
Arno
 
Heb je naar die winkel gebeld of ben je daar langs gegaan? Als het telefonisch is gegaan dan is het natuurlijk makkelijk om nee te zeggen want ze weten ook wel dat jij vermoedelijk van verre komt en het er dan in hun optiek misschien wel bij laat zitten... Als je daadwerkelijk voor de deur staat (als ze een winkel hebben waar je gewoon naartoe kan gaan) reageren ze misschien wel anders omdat je dan wel de moeite hebt genomen er naar toe te rijden en je je dan minder makkelijk laat afschepen. Voor zover ik via Google heb kunnen vinden geldt in Duitsland ook dat 2 jaar wettelijke garantie normaal is (Europees recht). Wellicht heb je rechtsbijstand en kun je daar informeren naar de mogelijkheden.
 
Diegene waar jij het product hebt gekocht moet voor de garantie zorgdragen.Normaliter zal diegene de garantie via zijn leverancier regelen.Het feit dat Robbe niet meer bestaat ontheft diegene niet van de verplichting om aan de consument.,jij dus,garantie te verlenen.
M vrgr Hans
 
Ik heb via de e-mail correspondentie met deze winkel , zal jullie op de hoogte houden van de verdere ontwikkelingen.

Gr, Arno
 
Back
Top