Reparen Lexaan body

Hoi,

De body van mijn 1/5 auto is gescheurd, zitten scheurtjes in de bumper, als gevolg van 'stoeprandschade' hoe kan ik die repareren??

En is er ook zoiets te koop, dat je missende stukjes kunt opvullen??

Of ducktape erover en spuitbus erover ??

Bij voorbaat dank Marcel

Om te voorkomen dat het doorscheurt kun je aan het einde van de scheur een klein gaatje maken met een body ruimer of klein boortje. Repareren van dit soort kappen is haast niet te doen, alls wat je erop plakt komt er bij de eerste de beste crash weer afzetten.

Op Fender Mender (Gap a Goo) na. Dit is een flexiebele plastic soort wat je op de kap smeert en houdt wel eventjes. Maar Glastape werkt ook, alleen minder goed.

Groet Robert

Gewoon ducktape of een ander soortgelijk tape aan de binnenkant van de body plakken, vanaf de buitenkant secondelijm in de scheur laten lopen, en klaar is kees, kleine scheurtjes kan je ook met enkel alleen secondelijm repareren. Ik zelf gebuik hiervoor Jamara Reifen Kleber (zeer goede resultaten mee), maar een andere zeer dunne secondelijm zal misschien ook wel dienst doen (nooit geprobeerd). Tijdens de winter rallycup wordt er veel “body schade” gereden doordat de koude het lexaan uithard, waardoor het gemakkelijk breekt/scheurt, ik repareer dit al jaren succes vol op deze wijze. Sommige body’s waren compleet door midden gebroken en hangen nog letterlijk aan 1 stuk bij elkaar doormiddel van tape en secondelijm, het is niet altijd een mooi gezicht maar het werkt wel. Niets werkt definitief omdat een lijmverbinding altijd “harder/stugger” is dan het onaangetaste lexaan, dit komt omdat de lijm de weekmaker in het lexaan oplost.

:teacher:*Let op* dat secondelijm soms/vaak onzichtbaar over het lexaan kan lopen, en hard veeeeel minder snel (vele minuten) uit in druppelvorm, wat kan lijden tot een heel andere definitie aan de uitdrukking dat de piloot 1 is met zijn model.:(

Een stukje van vliegengaas (net voor vliegenraam) in hangen, dit aan de binnenkant van de body netjes over de scheur laten overlappen langs alle kanten. Dan vast lijmen met schoenzoollijm. :)

Back