repareren Robbe F16 nanojet

ik heb een f16 nanojet 2e handsovergenomen. Nu een paar keer mee gevlogen (ging erg goed) maar de laatste keer heb ik een slechte landing gemaakt. Verkeerd gegooid, zo de grond in......

De vleugels zijn losgekomen van de romp. Nu dacht ik de boel met 2componenten epoxy van de praxis weer aan elkaar te lijmen. Maar bij verwijderen van de lijm resten tussen de vleugels lijkt hier (origineel) iets heel anders dan epoxy gebruikt te zijn.

De vraag is dan ook, is het verstandig met bovegenoemde epoxy de boel weer in elkaar te zetten?

Hoi, dat is de F-16 die je van mij hebt overgenomen. Jammer joh maar ja, kan gebeuren. Ik zou geen epoxy gebruiken; dat is relatief erg zwaar. Ik zou UHU POR lijm gebruiken. Die is erg sterk, blijft enigszins flexibel en is volkomen veilig. De nano-jets zijn een combi van styropor en het taaie EPP; sommigen zeggen dat het daardoor bestand is tegen CA lijm (secondenlijm) maar ik zou dat eerst even op een heel klein stukje testen. Nogmaals, mijn voorkeur zou uitgaan naar UHU POR. Succes!

Mvg,
Mark

Hee, bedankt Mark.

Ja inderdaad zonde, hij vloog erg goed moet ik zeggen. Je voorwerk heeft zijn vruchten afgeworpen!

Ik ga het proberen.......

Gewoon Hittelijm gebruiken makkelijk uit een lijmpistool werkt uitstekend en is zeer sterk

gr Andre

Die van mij heb ik gewoon met normale CA vast gelijmd, heeft geen problemen ondervonden..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back