Reptile S800 Sky Shadow - FPV Racing Wing

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door DutchRC, 12 feb 2017.

  1. DutchRC

    DutchRC Guest

    Halloa mensen :)

    tijd voor wederom een aflevering in mijn 'Airplanes Sunday' serie :) Deze keer is het een vliegtuig dat niet alleen bedoeld is voor Line Of Sight vliegen.. Eigelijk is hij vooral bedoel voor FPV racen.. FPV racen met vliegtuigen wordt steeds populairder, en daarbij worden voornamelijk flying wings gebruikt.. Dat is zo'n beetje het ontwerp-doel van deze EPP wing..

    Linkje naar het vliegtuig: Reptile S800 Sky Shadow PNF

    Linkje naar de KIT versie: Reptile S800 KIT version

    Dit draadje zal waarschijnlijk wat langer worden dan voor mij gebruikelijk. Allereerst zal ik de wing bouwen & vliegen met vooral de standaard componenten. Daarna zal ik echter proberen de wing vliegend te krijgen met een Naze32 of F3 board + PDB + OSD en... misschien ook GPS :)

    Laten we echter eerst es zien hoe deze wing er uit ziet:



    Specs:
    Model: Reptile S800 Sky Shadow:
    Material: EPP foam
    Wingspan: 820mm
    Length: 405mm
    Root chord: 210mm
    Tip chord: 160mm
    Sweep: 220mm
    CG: 125mm from the nose back
    Motor: SunnySky 2205 2300Kv
    ESC: Reptile 25A
    Prop: 6045
    Servo's: Emax ES08A 9g
    FPV camera: 700tvl Cmos
    VTX: 2.4Ghz 200mW 48ch
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Mooi man, is een gave wing[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  3. DutchRC

    DutchRC Guest

    Cool :D MET LED's zelfs :) En jij hebt de striping aan de onderkant.. Onze 2 kunnen we wel uit elkaar houden :)
     
  4. Salerg

    Salerg

    Lid geworden:
    12 feb 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Limburg
    Inav, OSD, GPS en een L9R :)

    [​IMG]
     
  5. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Klot dan heb je meer orientatie met los vliegen tegen de lucht
     
  6. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Dat wil ik ook heb alleen een naze32 weet niet of inav daar mee werkt en ik weet de instellingen niet, baseflight van patrick emmilson werkt gelijk daar zit alles in de firmware ingesteld
     
  7. Salerg

    Salerg

    Lid geworden:
    12 feb 2017
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Limburg
    Best wel lang gekloot met een CC3D. Maar, dat werkt allemaal niet zo goed. Vooral in combinatie van GPS/OSD lijkt het allemaal niet snel genoeg te zijn.

    Met een SPracingF3 de setup zonder problemen gedaan. Is ook wat makkelijker want met meer UART poorten kan je ook gelijk een sbus receiver aansluiten.
     
  8. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    Dan blijf ik bij baseflight ik heb nl enax skyline fc met osd onboard en dat heeft gewerkt op een ander wing
     
  9. DutchRC

    DutchRC Guest

    Interessant! Ik wil later in dit projectje ook nog bezig met Inav.. Dus wellicht heb ik tegen die tijd nog wat vragen :)

    Nog een klein updateje in mijn build:



    The FPV camera I'll be using: Foxeer Monster HS1194

    HD camera I'll use: SJcam SJ7 Star
     
  10. lucbis

    lucbis

    Lid geworden:
    10 mrt 2014
    Berichten:
    1.001
    Locatie:
    Brielle Zuid Holland
    He heb net een omnibus f3 fc met osd onboard gekocht, zou jij mij kunnen vertellen waar ik op moet letten met inav, ben van plan om 1.5.1 erop te zetten, met proefsetup op naze board rev 5 ziet ie alle sensoren en gps heb flying wing gekozen maar moeten er nog meer dingen veranderd worden of kan je gewoon vliegen met standaard pid's op inav voor flying wing, hij gaat in eerste instantie in een micro mini skyhunter van eachiene dus twee aileron's en eleve, alle hulp is welkom
     
  11. DutchRC

    DutchRC Guest

    Tijd voor een eerste testvlucht met deze S800 dan! :) Ik had er nog niet een FPV camera in zitten, maar dat is prima.. Maiden flights doe ik toch altijd gewoon line of site..
    Ik had echter Wel een HD camera in et vliegtuig.. Dus daarvan ook een opname :)

     
  12. DutchRC

    DutchRC Guest

    En uiteraard moet der in die S800 van me Ook nog een FPV camera :) Die zit er inmiddels in, dus kan ik et vliegtuig eindelijk vliegen zoals hij bedoeld it :)

    Dit is de cam die ervoor gekozen heb: Foxeer MONSTER HS1194 1200tvl cam

    En bij deze ook een review Van die camera :)

     
    Ard Schell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina