RES-Eagle in de RCME en kit bij RBC

Discussie in 'F3-RES' gestart door Ton van Munsteren, 21 feb 2018.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb al eens eerder gemeld dat ik zelf een poging gedaan heb een RES zwever te ontwerpen.
    Model is RES-Eagle gaan heten en vliegt naar mijn mening best leuk.

    Model staat nu in het tijdschrift RCM&E en is ook als freessetje bij RBCkits.
    Een RES zwevertje van eigen bodem dus.

    Hier wat plaatje;

    RES-Eagle.jpg

    780581[1].jpg

    696072[1].jpg

    Ton
     
    PascalvO, reinten, flymax en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. beerendonk

    beerendonk

    Lid geworden:
    23 jun 2013
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Hoornsterzwaag
    Wat leuk, je eigen model in het tijdschrift!
     
    Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja klopt is zeker leuk om in de RCME te staan.
    Is niet mijn eerste model maar is telkens weer leuk om je model erin te zien.
    Nog leuker is dat er nu al modelbouwers bezig zijn dit model te bouwen.
    Ton
     
  4. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de technische gegevens.
     
  5. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Name: RES-Eagle

    Model type Thermal soarer

    Designed by: Ton van Munsteren

    Wingspan 2000mm

    Fuselage length: 1257mmmm

    Wing area 0.41sq. m

    All-up weight: 19oz (530g)

    Wing loading: 1.29kg / sq. m

    Functions (servos): Elevator (1); rudder (1); spoiler (1)

    Control deflections: Elevator ±0.6" (15mm); rudder ±1" (25mm)
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Gewist.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2018
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Geen idee, wat heeft dat met de zwever te maken :weetnie:.

    Zie liever een reactie op de zwever.

    Ton
     
  8. reinten

    reinten

    Lid geworden:
    22 jun 2003
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Renkum
    Goed bezig Ton. Deze Res Eagle ziet er leuk uit met dat platte neusje.
    Heb ervaring met de Red Eagle en gelijk de RCM&E besteld.
     
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Ron, Dank je en je wens staat natuurlijk genoteerd :thumbsup:

    Reinten,
    Goed bezig en leuk te horen dat de RCME direct in bestelling staat.

    Ton
     
  10. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Wat zijn je ervaringen met de werking van de remklep Ton? Op de foto lijkt hij nogal smal, maar dat kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn....
     
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb de klep niet in een echte duik gebruikt puur alleen voor de laatste 10 mtr. in de landing.
    Heb geen echte vergelijking maar voor zover ik kan inschatten is deze prima remmend.
    Het model zet wel direct een duik in bij het openen van de klep, die met up moet worden opgevangen.
    Heb dan ook al een aantal keren eerder het model aan de grond gehad dan verwacht.
    Gebruik de klep dan ook maar een klein beetje voor de laatste meters.
    Vlieg ook niet mijn landingen op gebruik van de klep, denk dat daar ook een verschil in gebruik is.

    Ton
     
  12. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.677
    Locatie:
    Voorburg
    Praktijk is om bij gebruik van de klep up elevator bij te mixen en wel zoveel dat je blindelings je klep kan trekken.
    Model moet dan gewoon horizontaal blijven en voornamelijk harder gaan dalen.
     
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Heb ik idd zo ook in m'n zender gemixed, wanneer ik SPOILER trek op m'n RESi/Slite loopt UP linear mee tot 70%. Zakt de RESi horizotaal netjes naar beneden.
     
  14. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Ja moet dat eigenlijk nog instellen, meer heb de spoiler nagenoeg niet nodig.
    Heb de landing nagenoeg altijd binnen de 5m max. en dat zonder klep.
    Leukste is vangen en ander max 5m lopen is voor mij prima.

    RES-Eagle (47).JPG

    RES-Eagle (48).JPG

    RES-Eagle (49).JPG

    Ton
     
    jve, ISOLA2, Peter Den en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    De voor mij logische vraag. Hoe gaat omhoog? Lier of handlijn? Of HLG stijl?

    Mooi ding trouwens. Is die vleugel 1 geheel of deelbaar?
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    edit: verwijderd
     
  17. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Start is met een lijn met een stukje silicone die je uittrekt en door de spanning trekt het model vanzelf omhoog.
    Je hebt niet veel spanning nodig en gebruik de Hobby King rode silicone, werkt prima.
    Een looplijn op lier is ook mogelijk kan eigenlijk allemaal.

    RES-Eagle (39).JPG

    RES-Eagle (40).JPG
    Even checken en niet vergeten om te doen.

    RES-Eagle (41).JPG
    Here we go

    RES-Eagle (42).JPG
    RES-Eagle (44).JPG
    RES-Eagle (45).JPG
    Los en op zoek naar een belletje, eenvoudig en heerlijk om te doen.

    Ton
     
  19. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.287
    Locatie:
    Dordrecht
    Vleugel is in 3 delen.
    RES-Eagle.jpg
    Ton
     
    BBruins vindt dit leuk.
  20. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.559
    Locatie:
    Den Haag
    Hoe zit het eigenlijk met koolstof gebruik in deze kisten? Ik zie een koolstof voorlijst en liggers. Is er meer toegestaan?

    Hoe is de stijfheid van de vleugels? Kromtrekken met bekleden nog een gevaar?

    Gr.

    Bernard
     

Deel Deze Pagina