Precies! Daarom vind ik dit draadje ook zo interessesant!
Kijk, wanneer we op zoek gaan naar negatieve punten vind je altijd wel wat. Ik doel nu even op het rompen verhaal.... van wat ik heb gezien koopt men een carbon pook als staartbuis en de neus sectie is van hout. geloof zelfs dat daar een regel voor is. Dat het houten gedeelte weer verstevigd wordt met glas/kevlar/carbon is volgens mij niet de bedoeling, is dit wel het geval dan zou er mijn inziens een regel moeten komen waarin een standaard maat pook wordt toegelaten en gebruik van glas/kevlar/carbon om de houten neus te verstevigen wordt verboden. Hierbij lettend op de kosten en verkrijgbaarheid.Hetzelfde zou kunnen gelden voor de hoofdligger.
Kortom, kijken hoe en waarom een klasse leuk is te maken in plaats van kijken naar eventuele beren op de weg. Zoals Peter al zegt, we maken als vliegers zelf de regels.
ik deel de algemene mening over de composiet materialen, sterker nog, de hele res klasse is volgens mij in het leven geroepen vanwege de eenvoud/laagdrempeligheid etc. Maar dat wil niet zeggen dat een carbon staartboom en een carbonbuis als hoofdligger taboe zouden moeten zijn..Ok, voor de echte puristen kan dat te veel zijn
maar zolang de kosten en verkrijgbaarheid heel redelijk zijn zie ik er geen probleem in. Qua regelgeving kan je eenvoudig maximale diameter , lengte en soort materiaal van de betreffende onderdelen aangeven. wellicht wil een fabricant van deze poken en buizen wel sponsoren
ik heb vernomen dat het gebruik van hout in de neus sectie van de romp hopelijk de gewraakte ''priklandingen'' doet voorkomen, ook dit geeft een deel van het karakter van deze klasse aan, tenminste zo vat ik het op.
Kortom, volgens mij is dit juist een klasse voor mensen die gewoon willen vliegen, met weinig kosten, veel plezier en een beetje gezonde competitie.
Kijk, wanneer we op zoek gaan naar negatieve punten vind je altijd wel wat. Ik doel nu even op het rompen verhaal.... van wat ik heb gezien koopt men een carbon pook als staartbuis en de neus sectie is van hout. geloof zelfs dat daar een regel voor is. Dat het houten gedeelte weer verstevigd wordt met glas/kevlar/carbon is volgens mij niet de bedoeling, is dit wel het geval dan zou er mijn inziens een regel moeten komen waarin een standaard maat pook wordt toegelaten en gebruik van glas/kevlar/carbon om de houten neus te verstevigen wordt verboden. Hierbij lettend op de kosten en verkrijgbaarheid.Hetzelfde zou kunnen gelden voor de hoofdligger.
Kortom, kijken hoe en waarom een klasse leuk is te maken in plaats van kijken naar eventuele beren op de weg. Zoals Peter al zegt, we maken als vliegers zelf de regels.
ik deel de algemene mening over de composiet materialen, sterker nog, de hele res klasse is volgens mij in het leven geroepen vanwege de eenvoud/laagdrempeligheid etc. Maar dat wil niet zeggen dat een carbon staartboom en een carbonbuis als hoofdligger taboe zouden moeten zijn..Ok, voor de echte puristen kan dat te veel zijn


ik heb vernomen dat het gebruik van hout in de neus sectie van de romp hopelijk de gewraakte ''priklandingen'' doet voorkomen, ook dit geeft een deel van het karakter van deze klasse aan, tenminste zo vat ik het op.
Kortom, volgens mij is dit juist een klasse voor mensen die gewoon willen vliegen, met weinig kosten, veel plezier en een beetje gezonde competitie.