zo, de 1e echt goede vergelijking kunnen doen op de allereerste res-''wedstrijd''

.
Ik kan er vrij kort over zijn, de Reserection doet het prima en gezien het gewicht zelfs erg goed met een beetje wind. De 1e ronde was het windstil en vochtig, niet echt ideaal wanneer je 150 tot 200 gram zwaarder bent en je vleugel en staart zijn bespannen met vochtabsorberende inlegkruisjes.....Ok, volgende set vleugels krijgt iets waterbestendigers...... geen al te beste score met een 3 minuten vlucht, maar de doellanding ging perfect. In de ronden erna was er een licht briesje en had ik de starttechniek met tips en truck onder de knie gekregen. Mooie starthoogtes maakten het mogelijk om de tijd van 6 minuten 3 maal te halen. Bijna 6 minuten dan, want je mag niet overvliegen, dat in combinatie met de doellanding is best lastig. Prima resultaat met zelfs een podium plekje op 3.
Arjen en Ton waren vrij onaantastbaar met hun identieke kisten. Gigantische starthoogte , goede piloten en ze hadden getraind

Arjen op 1 en ton vlak erachter met maar een paar seconden en meters verschil.
Inmiddels is een 2e reserection klaar, de lichte uitvoering met een aantal aanpassingen zoals de v-stelling, ze krijgt er aan beide kanten een knikje bij en de huidige v-stelling wordt veel minder. Het richting roer is een beetje te effectief en de scharnier lijn zal nu in 1 lijn doorgetrokken worden, dit scheelt bijna een derde van het sturende oppervlak. Iets rustiger stuurgedrag is wat ik hiermee wil bereiken.
Jaap en Jorn, ik geloof dat er een kit voor jullie ligt te wachten bij Jeroen