Reserve onderdelen - wat heb je nodig?

• Topicstarter Topicstarter Bjiwke
  • Startdatum Startdatum
B

Bjiwke

Guest
Hallo,

ik ben net beginnen vliegen, bij mijn vierde vlucht ging het even mis... Gelukkig niet ernstig, tandwiel dat ik moet vervangen. Maar nu zit ik wel met een aankoop en geconfronteerd met reserveonderdelentekort... Wat raden jullie aan op voorraad te hebben en waar koop ik dit?
Daarnaast, welk basismateriaal heb je allemaal nodig om je heli te onderhouden? En waar kan ik een thread vinden omtrent het afstellen van de pitch?

Kevin

Dat is best wel een goede opsomming ;)
Niet crashen, dan hoef je weinig tot niets op voorraad te hebben...
Wat flauw misschien, maar wel waar.
Mocht je iets op voorraad willen leggen voor het geval dat bovenstaande tips niet gewerkt hebben...
- alle assen met bijbehorende lagers
- bladen
- tandwielen
- servo onderdelen
- alle stuurstangen op maat voorgemonteert.
- evt. kunststof mixerarmpjes in de kop
- skids
- staartbuis en vinnen

Grt,
Eric

Laatst bewerkt:
Dat is best wel een goede opsomming ;)
Niet crashen, dan hoef je weinig tot niets op voorraad te hebben...
Wat flauw misschien, maar wel waar.
Mocht je iets op voorraad willen leggen voor het geval dat bovenstaande tips niet gewerkt hebben...
- alle assen met bijbehorende lagers
- bladen
- tandwielen
- servo onderdelen
- alle stuurstangen op maat voorgemonteert.
- evt. kunststof mixerarmpjes in de kop
- skids
- staartbuis en vinnen

Grt,
Eric

complete heli dus.....haha

Great... Zal me bij het niet crashen proberen te houden...

Kevin

Is maar om te dollen Kevin ;)
Maar het is gewoon heel erg moeilijk te voorspellen wat er stuk gaat in een crash.
Hangt van heel veel dingen en toevalligheden af.
Het beste kan je tot het rondvliegen zo goed mogelijk de basis orientaties in een hover aanleren.
En veel zorg besteden aan precies sturen en even geen onnodige risico's nemen.
Als je wat ruimer gaat vliegen, zorg dan dat je voldoende hoogte hebt om terug te kunnen keren naar een voor jou comfortabele orientatie (staart in / of tail-in meestal).
al doende tijdens het vliegen kan je steeds een comfortabel iets blijven opzoeken (gelijk welk figuur) als escape wanneer het even anders gaat dan je wenst.
Als je dat altijd aanhoud zal je zeer weinig crashen door eigen toedoen.

Groetjes,
Eric

:D
Is maar om te dollen Kevin ;)
Maar het is gewoon heel erg moeilijk te voorspellen wat er stuk gaat in een crash.
Hangt van heel veel dingen en toevalligheden af.
Het beste kan je tot het rondvliegen zo goed mogelijk de basis orientaties in een hover aanleren.
En veel zorg besteden aan precies sturen en even geen onnodige risico's nemen.
Als je wat ruimer gaat vliegen, zorg dan dat je voldoende hoogte hebt om terug te kunnen keren naar een voor jou comfortabele orientatie (staart in / of tail-in meestal).
al doende tijdens het vliegen kan je steeds een comfortabel iets blijven opzoeken (gelijk welk figuur) als escape wanneer het even anders gaat dan je wenst.
Als je dat altijd aanhoud zal je zeer weinig crashen door eigen toedoen.

Groetjes,
Eric

Merci Eric, zal ik onthouden! Info omtrent veilige positie is erg interessant. Heb me ondertussen wat reserve onderdelen aangeschaft, zoals tandwielen en dergelijke meer... Op aanraden van een vriend uit de vliegclub, een barebone van HK. Idd goedkoper dan Align vervanging en quasi alles aanwezig voor de eerste crashes.

Maar zoals ik zei tracht ik het te houden bij een niet crashen... :D

Bedankt voor de info!

Die barebone van HK is dan een V2 of een PRO? die onderdelen zijn niet volledig uitwisselbaar met een 450 sport.

Hey,

het betreft een V2. Vermoedelijk niet volledig toepasbaar, maar het gaat hem dan ook om tandwielen, boutjes, moertjes, bladen... Niet alles kan gebruikt worden maar het meeste wel en het is nog een stuk goedkoper dan originele stukken.
Daartegenover kan ik na een crash op een relatief goedkope manier vervangen. Ondertussen mijn bladen vervangen door een goedkoper type...
Het is natuurlijk niet de bedoeling om te crashen, maar ik vermoed dat ik het sowieso zal doen.
Dit weekend is hij neer gegaan omdat een vijsje losgekomen was door de trilling. Niets ernstigs, hij vloog op geen meter... Maar wel enkele tanden van het main gear tandwiel... Nieuw tandwiel dus...

We zien wel hoe het uitkomt... Anders bouw ik de kit wel om tot een werkende heli...

Toch bedankt voor de info!

Back