Resin op polystyreen verlijmen

Hoe plak ik resin op polystyreen? Ik weet dat "normale" modelbouwlijm (zoals bijvoorbeeld Revell Contacta) niet werkt met resin, maar zowel met CA lijm als met epoxy is er totaal geen hechting tussen het tankmodel van polystyreen en de resin rupsbanden. Uiteraard heb ik de verlijmen onderdelen eerst goed schoongemaakt en de oppervlaktes een beetje ruw gemaakt om een betere hechting te verkrijgen. Weet iemand raad?

Resin is een verzamelnaam, (kunst)hars, kan nog van alles zijn. Staat er op/in de rupsbanden een nadere aanduiding van soort kunststof/hars?
Het is statisch, rupsbanden bewegen/rollen niet?

En nog twee forumtipjes, e.e.a. in het cader van contacten, cruiwagens, connecties en corruptie:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, hulp, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, of een recente schermafbeelding, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een zeeeeer ruwe indicatie geven van de kwaliteit/kunde/ervaring/kennis van jouw antwoorden.
    8CBWEZYl_gju-O0mEKjDNw0Eh_qIbYUu1oZBKfZqOypmLO1gU9NfBBUnKK5HrwoN-VKG8iQn_PvQpZDlbxq0IwVL9dQOy_HcGJ0=s0-d-e1-ft
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Het is voor statische modelbouw (voor de Emhar Mark V 1/35 kit), geen rc. Er staat niks op de tracks, verpakking mist. Buigt vrij gemakkelijk, maar breekt ook snel. Ik heb een foto gemaakt, ziet eruit zoals de meeste resin statische kits.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik stel me tracks voor als iets wat je als 1 geheel om de wielen legt, vandaar mijn vraag over verbinden/lijmen.

Ik zie dat je een album hebt aangemaakt, Fotoalbums gemaakt door Schwarzadler, maar als ik daar op klik krijg ik, zowel in- als uit-gelogd, de melding:
Ongeldig(e) Fotoalbum opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

Ik stel me tracks voor als iets wat je als 1 geheel om de wielen legt, vandaar mijn vraag over verbinden/lijmen.

Ik zie dat je een album hebt aangemaakt, Fotoalbums gemaakt door Schwarzadler, maar als ik daar op klik krijg ik, zowel in- als uit-gelogd, de melding:
Ongeldig(e) Fotoalbum opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

De tracks bestaan uit stroken, die inderdaad om de tank worden gelegd. Verder zijn er nog aparte tracklinks die om rondingen worden gelegd.
Zo zou het dus uiteindelijk moeten uitzien:

full

full

Foto's nu wel zichtbaar?

Ik vrees dat dit forum toegespitst is op RC modelbouw, en niet zozeer op plastic statische modelbouw, met alle respect.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn enige statische bouwsel is alweer van jaar of veertig geleden, een Lockheed SR-71 van Revell.

Nog steeds geen foto's te zien.

Ik zou gewoon secondenlijm van Pattex industrie gebruiken en als ik helemaal zeker wil zijn 2-componenten epoxylijm. Die kun je ook mooi dun aanbrengen en is heel sterk.

Groeten, Kees

Back