Resin printen

Discussie in '3D Printen' gestart door Vale Ouwe, 24 mrt 2022.

  1. Nagelbank

    Nagelbank

    Lid geworden:
    2 dec 2021
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brabant
    Vooral de shortcuts en de zoekfunctie vind ik heel handig. Maar er is ook een hele database met onderdelen die je naar hartelust kan aanpassen en bewerken..
    Wat de giftigheid van resin betreft. Neem iig de basis veiligheid maatregelen. Heb je een goed stofmasker met koolstoffilters zal ik hem zeker gebruiken al is de werking daarvan niet bekend.
    Of resin die water afwasbaar is die stinkt ook veel minder maar heeft ook zijn voor en nadelen.
    Er zit iig een flinke hoeveelheid oplosmiddelen in de resin anders kan het nooit vloeibaar blijven.
    En dat je het niet in contact met je huid moet laten komen zegt ook dat de oplosmiddelen redelijk agressief zijn
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Het is helemaal niet erg dat je veel poen naar binnen harkt voor het werk wat je doet, hobby moet ook gefinancierd worden en dat gaat tot nu toe uitstekend, dus ga zo door.:D

    Yep en als je toch met de snuffert in de damp wilt hangen, perslucht.
     
  3. Nagelbank

    Nagelbank

    Lid geworden:
    2 dec 2021
    Berichten:
    105
    Locatie:
    Brabant
    Ik ben sinds kort eigenaar van de Anycubic Photon M3.

    Dit is het resultaat ..
    De modellen zijn 20mm tot 20.8mm. Schaal 1:72
    20220630_173619.jpg

    20220630_173646.jpg

    Ze zijn wat grof afgeknipt van de suports maar het resultaat is wel mooi voor deze grote.

    In het .stl bestand hadden de mannen ook geen vinges alleen een handje en een duim. Dus dat ligt niet aan de printer
     
    Herby63 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina