Resizen en corrigeren van (lucht)foto's

Resizen en corrigeren van (lucht)foto's is met deze programma's een eitje. (kan natuurlijk ook met photoshop, fireworks ed... maar dit werkt wel zo makkelijk en snel)

Resizen, van 1 of meerdere fotos tegelijk

Meerdere foto's tegelijk resizen... anders blijf je bezig.

Hier te downloaden
http://www.download.com/Stoik-Smart-Resizer/3000-2204_4-10313257.html?tag=lst-0-3

Corrigeren, bijvoorbeeld:
Voor
afb10271.jpg

Na
afb10272.jpg

Hier te downloaden
http://www.download.com/CorrectPhoto/3000-2204_4-10296801.html?tag=lst-0-1

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

dat heet nu shareware, en zo te horen bevalt het tooltje, wees dan eens zo fair en koop het bij de maker.

verder geen ENKELE discussie hiet over cracks ofzo, de beheerder van het forum wil dat absoluut niet hebben.

ja, dat begrijp ik dan ook wel weer, ook dat jullie niet willen dat er dit soort dingen op komen. Ik weet verder ook nog niet of ik het wil blijven hebben hoor, ik zal er nog even over nadenken.

Het resizen is wel handig en het corrigeren ook wel. Maar dat je tot 1000 % in kunt zoomen zonder kwaliteits verlies (zoals ze op de site zeggen) is echt onzin. De voorbeelden die ze laten zien lijken heel denderend. Wat het programma doet is dat hij er een vector tekening van maakt. Bij tekst (nummerbord auto) werkt dat heel goed, maar bij die onderste foto is het al een stuk minder.

Wil je het programma voor resizen enzo gebruiken is het verder wel een fijn programma.

Ik ben eigenlijk helemaal niet onder de indruk van het programma.
Voor de grap heb ik even snel wat getweakt met het echt gratis programma Irvanview

Orgineel:
afb10271.jpg

Programma van Monkey:
afb10272.jpg

Het gratis Irfanview:
afb10875.jpg

Gewoon "Enhandse colors" en wat tweaken met de instellingen.

Dit programma is ideaal om snel plaatjes te viewen. Normaal gebruik ik voor fotobewerking altijd Corel photopaint (het meest ondergewaardeerde fotobewerkings programma, veel beter dan photoshop). Maar dat is niet echt een eerlijke vergelijking.

Ziet er idd beter uit, het resultaat. Het ff snel corrigeren, vanuit de map zelf, en automatisch opslaan is wel makkelijk. Ik ben nu irfanvieuw aan het installeren. Maar niets kan tippen aan de "echte" foto bewerkingsprogramma's. Zelf gebruik ik Macromedia Fireworks.

het vergroten en verkleinen is erg makkelijk, om bijvoorbeeld te versturen. Maar wat bedoelen jullie precies dan met resizen. Ik vermoed iets met genomen foto's verbeteren, maar hoe kan je dit dan doen?

Back