Restauratie 35 jaar oude 1:8 Stockcar

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door KelvinS, 25 mei 2019.

  1. KelvinS

    KelvinS

    Lid geworden:
    25 mei 2019
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Amsterdam
    IK kwam na jaren mijn ouwe Stockcar tegen waarmee ik in de jaren 80 als tiener mee wedstijden heb gereden bij M.R.A. en ooit 3e met de NL WK mee ben geworden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hij heeft bijna 35 jaar nu in de schuur gestaan, wat duidelijk is aan te zien, banden zijn volledig vergaan, motor is volledig vast, geen beweging mee in te krijgen, zender is nog een ouwe Robbe 30Mhz zender, idem servo's.
    Zelfbouw frame gebaseerd op de ouwe Yucan Stockcars, geheel in mottenballen maar toch aangetast door de tand des tijds.

    Nu wil ik proberen deze oude RC Wagen zoveel mogelijk weer te herstellen in zijn oude glorie, wie weet wellicht zelfs weer proberen om er mee te gaan racen als dit mogelijk nog ermee blijkt te zijn

    Mijn vraag is zijn er nog adressen of webwinkels die onderdelen voor zulke oude wagens te koop hebben, zoals de koppeling, vliegwiel tandsnaren etc..
    Ik ben er al jaren uit, en moet me weer helemaal oriƫnteren, winkels waar ik vroeger spullen kocht in en rond amsterdam bestaan niet meer, en dit is toch niet echt allemaal stock spul die overal verkrijgbaar is meer.
     
  2. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Cool! Ik heb mss nog wat dingetjes liggen van een vroeger gekocht lot.
    Laat maar weten als je wat specifiek zoekt. Je weet nooit.
     

Deel Deze Pagina